
Mediální tahanice o asijského Spielberga
Ohromný úspěch tchajwanského režiséra Ang Lee posiluje na ostrově, který Čína považuje za svoji provincii, patriotismus. Foto: Ang Lee přebírá Oscara za nejlepší režii. Zdroj: Profimedia.cz Vyhlášení

Kdo je králem lesa aneb právo na internet
Žít už se bez něj téměř nedá a pro práci i v soukromí ho využívá většina z nás. Zaslouží si ale označení základního lidského práva? Role internetu v paragrafech je stále

Informace ze zálohy
Po letech neúspěšných snah o přijetí zákona o veřejnoprávních sdělovacích prostředcích začala koncem listopadu vysílat z Kyjeva ukrajinská Občanská televize. Jde o internetový projekt nezávislých žurnalistů a občanských aktivistů. Ukrajinská

Sbohem, soukromí
Seriózní média ještě hranici mezi soukromým a veřejným prostorem řeší. Bulvár ji ze své podstaty ochotně překračuje. A pak je tu internetová divočina, kde už žádné soukromí

Slovenské seriály: Markíza kontra TV JOJ
Pôvodnej seriálovej tvorbe sa v komerčných televíziách väčšinou darí. Rekordy láme najmä TV Markíza, ktorá konkurenčnej TV JOJ počas tohtoročnej televíznej jesene spôsobila škrt cez rozpočet.

Problémy s vlastnictvím médií řeší velká část Evropy
Vlastnictví médií je citlivou otázkou v celé Evropě, jelikož ovládnutí trhu v této oblasti má hlubší dopady než pouze finanční. V diskuzi o stavu médií se však nemluví pouze

Kanadská mediální sféra: ve stínu velkého souseda
Pokud bychom chtěli kanadská média vystihnout třemi přívlastky, rozhodně bychom měli zmínit významný vliv USA, dvojjazyčnost a důraz na regionální periodika. Foto: Ilustrační. Zdroj: Stock.xchng Kanadský mediální

Trnkový keř pro Českou televizi
Když jsem byla menší, vadil mi film Za trnkovým keřem. Z celé série pro děti mi přišel nejslabší (nebyli tam psi v nesnázích ani pytláci), ale především mě

Internety ovládl Řezníkův slavík
Organizátoři Českého slavíka a jejich sponzor Mattoni pocítili sílu nezvládnuté korporátní komunikace v prostředí sociálních sítí a sjednocené komunity virtuálních nepřátel. Foto: Ilustrační. Zdroj: stock.xchng Stává se to

Polský tisk: Křižáci v Jeseníkách a Zemanův pes
Rozdílný přístup k restitucím po roce 1989 v Česku a Polsku. Andrej Babiš. Prezident Zeman. Kanál Dunaj-Odra-Labe coby konkurence splavnění Visly. I těmto tématům se v minulém týdnu věnoval polský tisk.

Kdo ráno mailuje, nastavuje agendu
Nová šéfka New York Times Jill Abramson přiznala, že se každý den nejdřív podívá do mailu na jitřní maily Mika Allena ze serveru Politico. To je přiznání,

Někteří bloggeři jsou protřelí jak novináři, říká šéf PR agentury
O tom, jak se dívá na snižující se počty redaktorů zavedených médií, jak pracuje s opinion leadery nebo co říká na to, že 40 až 70 % zpráv v médiích má