
PIAF pomalu dospívá
Byl to ambiciózní plán. Když se před pěti lety konal první ročník Prague International Advertising Festival, vypadalo to jako zbytečné mrhání penězi. Majitel festivalu, Martin

Předvečer evropských voleb: ANO dominovalo v reklamě, ČSSD v médiích
Zatímco ANO investovalo před evropskými volbami nejvíce do reklamy, v médiích byly v této souvislosti nejvíce vidět ČSSD a ODS. V souhrnné medializaci vedla jednoznačně ČSSD s 56 tisíci zmínek.

Půjčili byste si u někoho, kdo má špatnou reputaci?
Po pivovarnictví a rezidenčním developmentu se analytická dílna Newton Media zaměřila na publicitu spotřebitelských úvěrů. Z velké čtyřky (Cetelem, Home Credit, Provident, ESSOX) s 84% podílem na trhu jsou mediálně

Hokejové angažmá Belarus Free Theatre
Celosvětově známí herci se společně s exilovým divadelním spolkem Belarus Free Theatre snaží upozornit na despotickou vládu Alexandra Lukašenka a pod heslem „S diktátory nehrajte!“ píší otevřený dopis sportovcům,

Nezávislé médium, které ví, kam až může zajít
Novaja Gazeta je považována za jedno z posledních nezávislých médií v Rusku. Tento opoziční liberální deník se stal výspou mladých investigativních novinářů, kteří se nebojí psát o politickém režimu největší

Těžký úděl porevolučních šéfredaktorů
Česká média jsou vzhledem ke kompletní generační výměně po pádu komunistického režimu unikátní. Na uvolněná místa po novinářích spjatých s komunistickým režimem nastoupili po sametu dvacetiletí nadšenci. Neměli sice žádné

Čeští novináři objevili kouzlo crowdfundingu
Zdá se, že zlaté doby novinařině skončily a v současnosti je těžké sehnat na kvalitní žurnalistiku peníze. Média se tak poohlížejí po inovativních metodách financování a do jejich hledáčku se

Mediální mýty izraelsko-palestinského konfliktu
Izraelsko-palestinský konflikt je jedním z nejvíce komplikovaných problémů 20. a vlastně i 21. století. Není proto divu, že se v médiích setkáváme s propagandou, mýty, lžemi i polopravdami, které vytvářejí mlhu, v níž se

Oligarchizace, roztříštěnost a mediální výchova
Nedávný odchod Pavla Šafra z Reflexu se stal symbolickou tečkou za loňskou „oligarchizací“ českého tisku, kdy se většina významných titulů ocitla ve vlastnictví českých velkopodnikatelů. Ačkoliv je

Vývoj medializace Evropské unie v českých denících
Jak se v uplynulých 10 letech psalo o Evropské unii na stránkách největších českých deníků? Jaký postoj k této instituci převažoval, jak se vyvíjela míra její medializace v čase, jaká

Euronálady českých deníků
Před deseti lety vstoupila Česká republika do EU. Během té doby se ve slovníku médií uhnízdila slova jako eurozóna, europoslanci, euroústava, ale také eurohujeři či euroúředníci. Média kreativně

Dnes naposled
Propagaci alkoholu přejí národní regulační orgány po celém světě čím dál tím méně. V některých státech jsou televizní spoty zakázány úplně, jinde jsou omezeny časem a mnoha dalšími