
Mediální nálepky pro lepší svět
Volby do Evropského parlamentu vedle nízké volební účasti také ukázaly poněkud nestandardní pohled médií a některých politiků na euroskeptické strany. Ty jsou často nazývány jako extrémistické. Odpovídají

Další úspěch Kremlu: TV Dožď na hranici přežití
Dožď (Déšť) – optimistický kanál je ruská nezávislá televizní stanice, která se již několik měsíců pohybuje na hranici zániku. Kreml se rozhodl nepohodlnou televizi ekonomicky zničit

Bude konference, jdeme na chlebíčky
Snad všechny organizace veřejné i státní sféry čas od času potřebují nějakým způsobem komunikovat s vnějším světem, s veřejností. Zprostředkovateli této komunikace jsou média a jedním z nejpoužívanějších nástrojů, které mají

České univerzity. V médiích nejsou anebo jsou (a někdy toho litují)
S tím, jak se zvyšuje soutěživost na trhu s akademickými tituly, zakládají si české univerzity marketingová oddělení a začínají se zajímat o svůj obraz ve veřejném povědomí. Základní vhled do

Spor o muže s tmavými brýlemi
Po celý minulý týden v polských médiích rezonovalo jméno Wojciecha Jaruzelského, jehož páteční pohřeb se neobešel bez demonstrací jeho odpůrců. Dalo se to čekat, neboť generál,

Jak se bránit festivalové reklamě
Porota slovenské reklamní soutěže Zlatý Klinec se důrazně distancovala od kampaní vytvářených čistě pro reklamní soutěže. Foto: Nejúspěšnější slovenská reklamní agentura MUW Saatchi & Saatchi Zdroj: René Miko, isifa

Kouzlení slovem
„Na počátku bylo slovo (…) a to slovo bylo Bůh.“ (Jan 1,1-3) Od Bible, přes Churchillův výrok o krvi, potu a slzách, až po chytlavou píseň “Let It Go” z loňské

Tak jde čas s českým bulvárem
Bulvární deníky jsou pro čtenáře atraktivní, podávají jim do jisté míry nesmyslné informace, ovšem v krásném balení. Zatímco v jiných evropských zemích bulvární tisk informuje i o skandálech politiků, český

Podoby ruského tisku v postsovětské éře
Po pádu Sovětského svazu v roce 1991 se, podobně jako další odvětví a obory lidské činnosti v Rusku, ruská média radikálně transformovala. Ruský tisk byl vtažen do nové

Ucho 2014
Film Karla Kachyni Ucho je velmi dobrou ukázkou toho, jakou moc mají odposlechy. Státní tajná bezpečnost odposlouchávala často nejenom zahraniční diplomaty, ale vlastní ministry a další vysoké funkcionáře. Zjištěné skutečnosti se probíraly za zavřenými dveřmi stranických sekretariátů. V naší žhavé současnosti se můžeme “závažnými” zjištěními kochat všichni.

Nebezpečí silné ženy
„A nechá si na zádech to vytetované T?“, byla jedna z častých otázek na sociálních sítích. Řeč nebyla o motorkáři, ale o Jill Abramson, začátkem května čerstvě odvolané výkonné editorce New

Média jsou v krizi, říká mediální guru Denis McQuail
„Současný mediální svět zažívá období krize, a to hned na několika úrovních. Nejmarkantněji je to znát na práci samotných žurnalistů, kteří jsou vystaveni každodennímu ekonomickému tlaku. Díky nynějšímu