Média jsou v krizi, říká mediální guru Denis McQuail
„Současný mediální svět zažívá období krize, a to hned na několika úrovních. Nejmarkantněji je to znát na práci samotných žurnalistů, kteří jsou vystaveni každodennímu ekonomickému tlaku. Díky nynějšímu
PIAF pomalu dospívá
Byl to ambiciózní plán. Když se před pěti lety konal první ročník Prague International Advertising Festival, vypadalo to jako zbytečné mrhání penězi. Majitel festivalu, Martin
Předvečer evropských voleb: ANO dominovalo v reklamě, ČSSD v médiích
Zatímco ANO investovalo před evropskými volbami nejvíce do reklamy, v médiích byly v této souvislosti nejvíce vidět ČSSD a ODS. V souhrnné medializaci vedla jednoznačně ČSSD s 56 tisíci zmínek.
Půjčili byste si u někoho, kdo má špatnou reputaci?
Po pivovarnictví a rezidenčním developmentu se analytická dílna Newton Media zaměřila na publicitu spotřebitelských úvěrů. Z velké čtyřky (Cetelem, Home Credit, Provident, ESSOX) s 84% podílem na trhu jsou mediálně
Hokejové angažmá Belarus Free Theatre
Celosvětově známí herci se společně s exilovým divadelním spolkem Belarus Free Theatre snaží upozornit na despotickou vládu Alexandra Lukašenka a pod heslem „S diktátory nehrajte!“ píší otevřený dopis sportovcům,
Nezávislé médium, které ví, kam až může zajít
Novaja Gazeta je považována za jedno z posledních nezávislých médií v Rusku. Tento opoziční liberální deník se stal výspou mladých investigativních novinářů, kteří se nebojí psát o politickém režimu největší
Těžký úděl porevolučních šéfredaktorů
Česká média jsou vzhledem ke kompletní generační výměně po pádu komunistického režimu unikátní. Na uvolněná místa po novinářích spjatých s komunistickým režimem nastoupili po sametu dvacetiletí nadšenci. Neměli sice žádné
Čeští novináři objevili kouzlo crowdfundingu
Zdá se, že zlaté doby novinařině skončily a v současnosti je těžké sehnat na kvalitní žurnalistiku peníze. Média se tak poohlížejí po inovativních metodách financování a do jejich hledáčku se
Mediální mýty izraelsko-palestinského konfliktu
Izraelsko-palestinský konflikt je jedním z nejvíce komplikovaných problémů 20. a vlastně i 21. století. Není proto divu, že se v médiích setkáváme s propagandou, mýty, lžemi i polopravdami, které vytvářejí mlhu, v níž se
Oligarchizace, roztříštěnost a mediální výchova
Nedávný odchod Pavla Šafra z Reflexu se stal symbolickou tečkou za loňskou „oligarchizací“ českého tisku, kdy se většina významných titulů ocitla ve vlastnictví českých velkopodnikatelů. Ačkoliv je
Vývoj medializace Evropské unie v českých denících
Jak se v uplynulých 10 letech psalo o Evropské unii na stránkách největších českých deníků? Jaký postoj k této instituci převažoval, jak se vyvíjela míra její medializace v čase, jaká
Euronálady českých deníků
Před deseti lety vstoupila Česká republika do EU. Během té doby se ve slovníku médií uhnízdila slova jako eurozóna, europoslanci, euroústava, ale také eurohujeři či euroúředníci. Média kreativně