Mediální abeceda Petra Nečase
Expremiér Nečas nenechal při svém pátečním vystoupení v rámci konference „Regulace českých médií“ na novinářské obci nit suchou. V některých věcech s ním lze souhlasit, řada jeho názorů je však
Triumf Nigela Farage aneb velká mediální otočka
Euroskeptická Strana nezávislosti Spojeného Království (UKIP) velmi překvapivě vyhrála evropské volby ve Velké Británii. Ještě překvapivější ale byla reakce většiny britských médií, která po vyhlášení výsledků názorově
Značky zbrojí na festivalovou sezónu
Z průzkumu Target Media trading, který české veřejnosti zprostředkovala agentura Amden, vyplývá, že téměř polovina účastníků festivalů je považuje za vzrušující akce a jsou tak jako
Čínská média mezi státem a soukromou sférou
Asi každému na Západě při zmínce o čínských médiích vytane na mysli slovo cenzura. Není to ale pouhý předsudek s tím, že realita je přece jen trochu složitější? V dnešní době
Stánkaři, nepřizpůsobiví a další mediální stereotypy
Společnost potřebuje stereotypy k usnadnění chápání světa kolem sebe. Ve chvíli, kdy si člověk může určité jevy i osoby roztřídit do zásuvek, snáze pak přijímá nové informace a je schopný
Mediální nálepky pro lepší svět
Volby do Evropského parlamentu vedle nízké volební účasti také ukázaly poněkud nestandardní pohled médií a některých politiků na euroskeptické strany. Ty jsou často nazývány jako extrémistické. Odpovídají
Další úspěch Kremlu: TV Dožď na hranici přežití
Dožď (Déšť) – optimistický kanál je ruská nezávislá televizní stanice, která se již několik měsíců pohybuje na hranici zániku. Kreml se rozhodl nepohodlnou televizi ekonomicky zničit
Bude konference, jdeme na chlebíčky
Snad všechny organizace veřejné i státní sféry čas od času potřebují nějakým způsobem komunikovat s vnějším světem, s veřejností. Zprostředkovateli této komunikace jsou média a jedním z nejpoužívanějších nástrojů, které mají
České univerzity. V médiích nejsou anebo jsou (a někdy toho litují)
S tím, jak se zvyšuje soutěživost na trhu s akademickými tituly, zakládají si české univerzity marketingová oddělení a začínají se zajímat o svůj obraz ve veřejném povědomí. Základní vhled do
Spor o muže s tmavými brýlemi
Po celý minulý týden v polských médiích rezonovalo jméno Wojciecha Jaruzelského, jehož páteční pohřeb se neobešel bez demonstrací jeho odpůrců. Dalo se to čekat, neboť generál,
Jak se bránit festivalové reklamě
Porota slovenské reklamní soutěže Zlatý Klinec se důrazně distancovala od kampaní vytvářených čistě pro reklamní soutěže. Foto: Nejúspěšnější slovenská reklamní agentura MUW Saatchi & Saatchi Zdroj: René Miko, isifa
Kouzlení slovem
„Na počátku bylo slovo (…) a to slovo bylo Bůh.“ (Jan 1,1-3) Od Bible, přes Churchillův výrok o krvi, potu a slzách, až po chytlavou píseň “Let It Go” z loňské