Mediální temno na vrcholcích hor
O Albánii se říká, že je to jedna z posledních divočin v Evropě: dvě třetiny jejího území pokrývají hory, které jsou v severních oblastech často téměř nedostupné. Dosud
Veletrhy: internet konkuruje, ale osobní kontakt nenahradí
Společenstvo organizátorů veletržních a výstavních akcí v České republice (SOVA ČR) uveřejnilo analýzu veletržního a výstavního trhu za rok 2013. Vychází ze statistických údajů od celkem 273 veletržních a výstavních
Válka o Putina: na pravici, v médiích i na blozích
Krize na Ukrajině je už dlouhé měsíce tématem číslo jedna ve všech světových médiích. Klíčová média v USA, Německu, Velké Británii či Francii považují za hlavního viníka krize ruského prezidenta
Jak hodnotit přínosnost sociální sítě?
Dá se říci, zda je některá sociální síť přínosná, či nikoliv? Zda šíří dobro, nebo páchá zlo? Vždyť vše má svou cenu a ani takový facebook vlastně
Britská televize na pokraji zániku, nebo falešný poplach?
Letošní edinburský Mezinárodní televizní festival se nesl v poněkud ponurém duchu. Výkonný ředitel veřejnoprávního Kanálu 4 David Abraham v klíčovém proslovu varoval, že se blíží konec britské
Ekonomické fórum 2014 v polské Krynici: NEWTON Media bude sdílet zkušenosti z oblasti analýz médií
Varšava/Praha – NEWTON Media je mediálním partnerem Ekonomického fóra v lázeňském městě Krynica-Zdrój v Polsku (2. – 4. 9. 2014). Současně se budou představitelé NEWTON Media aktivně účastnit dvou panelových
Novinářem s pistolí u hlavy aneb libyjská média
I když se dnes mediální zájem Západu o Libyi soustřeďuje na střety milic, pozornost si zaslouží i situace v médiích. Je totiž příspěvkem do debaty, zda měla intervence NATO
První světová válka v podání Českého rozhlasu a České televize
Většina lidí si obecně války automaticky spojuje s násilím. Přesto je jejich mediální připomínání mezi diváky stále populární. Důkazem toho je i projekt České televize „1914–1918 Válka,
Zelená horečka útočí
Marihuana se stala za poslední týdny jedním z nejvíce diskutovaných témat amerického veřejného prostoru. Do diskuze o její legalizaci se vkládají nejenom politici a média, ale nově rovněž
Uniklá strategie NYT: Jak z tradičního listu udělat internetový
V květnu skončila v čele New York Times (NYT) šéfredaktorka Jill Abramsonová. Téměř vzápětí unikla do konkurenčních médií neveřejná strategie, která udává směr, jak se má
Franz-Olivier Giesbert: kam vítr, tam plášť
Je ho všude mediálně plno. Vyvolává pozornost, kontroverze, ale i aplaus. Franz-Olivier Giesbert (FOG), donedávna šéfredaktor liberálně-pravicového týdeníku Le Point, na sebe upozornil v době, kdy stál na čele
Závislost na facebooku aneb FOMO
Chodíte na facebook i o dovolené? Máte pocit, že bez něj o něco přicházíte? Pak čtěte dál… Foto: ilustrační. Zdroj: Profimedia.cz „Neblahé tušení, že tam NĚCO je. Touha po tom,