Britská televize na pokraji zániku, nebo falešný poplach?
Letošní edinburský Mezinárodní televizní festival se nesl v poněkud ponurém duchu. Výkonný ředitel veřejnoprávního Kanálu 4 David Abraham v klíčovém proslovu varoval, že se blíží konec britské
Ekonomické fórum 2014 v polské Krynici: NEWTON Media bude sdílet zkušenosti z oblasti analýz médií
Varšava/Praha – NEWTON Media je mediálním partnerem Ekonomického fóra v lázeňském městě Krynica-Zdrój v Polsku (2. – 4. 9. 2014). Současně se budou představitelé NEWTON Media aktivně účastnit dvou panelových
Novinářem s pistolí u hlavy aneb libyjská média
I když se dnes mediální zájem Západu o Libyi soustřeďuje na střety milic, pozornost si zaslouží i situace v médiích. Je totiž příspěvkem do debaty, zda měla intervence NATO
První světová válka v podání Českého rozhlasu a České televize
Většina lidí si obecně války automaticky spojuje s násilím. Přesto je jejich mediální připomínání mezi diváky stále populární. Důkazem toho je i projekt České televize „1914–1918 Válka,
Zelená horečka útočí
Marihuana se stala za poslední týdny jedním z nejvíce diskutovaných témat amerického veřejného prostoru. Do diskuze o její legalizaci se vkládají nejenom politici a média, ale nově rovněž
Uniklá strategie NYT: Jak z tradičního listu udělat internetový
V květnu skončila v čele New York Times (NYT) šéfredaktorka Jill Abramsonová. Téměř vzápětí unikla do konkurenčních médií neveřejná strategie, která udává směr, jak se má
Franz-Olivier Giesbert: kam vítr, tam plášť
Je ho všude mediálně plno. Vyvolává pozornost, kontroverze, ale i aplaus. Franz-Olivier Giesbert (FOG), donedávna šéfredaktor liberálně-pravicového týdeníku Le Point, na sebe upozornil v době, kdy stál na čele
Závislost na facebooku aneb FOMO
Chodíte na facebook i o dovolené? Máte pocit, že bez něj o něco přicházíte? Pak čtěte dál… Foto: ilustrační. Zdroj: Profimedia.cz „Neblahé tušení, že tam NĚCO je. Touha po tom,
Jedinečné britské klepy
Dá se říci, že britský bulvár tvoří samostatné odvětví žurnalistiky. Od bulváru v jiných zemích se liší nejen zaměřením, ale i pozicí na mediálním trhu. V čem je tak ojedinělý?
National Geographic: 126 let na straně planety
National Geographic Society (NGS) je nezávislá nezisková vědecko-vzdělávací instituce, založená již roku 1888. Její činnost zahrnuje vydávání magazínů, knih, vzdělávacích pomůcek, filmových a internetových produktů a také
Světlo na sociálních sítích
O sociálních sítích bylo již řečeno mnohé a byly prozkoumány ze všech stran. Už víme, že mohou být místem roztěkané zahálky, produktivní reklamy, peprných diskuzí, nákupu
Obamův nešťastný výběr
Tiskový mluvčí reprezentuje svého zaměstnavatele ve styku s médii. Zaručuje, že prezentované výroky budou jednotné a konzistentní. Ve veřejných projevech maximalizuje vliv informací pro zaměstnavatele příznivých a minimalizuje dosah těch špatných.