Autosalón vo Frankfurte: v SR vedie Volkswagen, v ČR naopak Škoda

autosalon Frankfurt - Škoda auto

Vzhľadom na veľkosť oboch monitorovaných mediálnych trhov priniesli viac príspevkov o autosalóne české média (71%, 283 príspevkov). Slovenské média publikovali 117 príspevkov (29%).

Foto: Škoda Auto, 65. Mezinárodní autosalon Frankfurt, Zdroj: ČTK/Fluger René

  • trvanie: 10.9. – 22.9. 2013
  • tlačové dni: 10.9. – 11.9. 2013
  • dni pre verejnosť: 12.9. – 22.9. 2013

Zvolili sme monitorované obdobie od 7.9. do 13.9.2013 a automobilové značky z TOP 10 na slovenskom trhu podľa predaja (za 1. pol. roka 2013): Škoda, VW, Hyundai, Kia, Peugeot, Citroën, Opel, Suzuki, Renault, Toyota.

V českých dominovala domáca značka Škoda (71 príspevkov) a jej model Škoda Rapid Spaceback (56). V slovenských naopak Volkswagen (35 príspevkov) s modelom Volkswagen e-up! (15), ktorý sa vyrába na Slovensku. České média viedli aj v počte odprezentovaných modelov vybraných značiek (50). Slovenské ich odprezentovali 20.

Najvyšší podiel na medializácii autosalónu vo Frankfurte mali na slovenskom i českom trhu internetové portály (SR: 61, ČR: 201 príspevkov).

Tak ako v českých, tak i v slovenských médiách pripadla najvyššia medializácia na deň otvorenia autosalónu, a to 10.9.2013 (ČR: 88, SR: 35 príspevkov).

Tento trend kopírovali na slovenskom trhu značky: Škoda (5 príspevkov), Hyundai (3), Kia (2), Citroën (6), Renault (2) a Toyota (3). Dňa 11.9. sme zaznamenali najviac príspevkov pri VW (10) a Peugeot (7). Opel zaznamenal vrchol 13.9. (2 príspevky). Pri značke Suzuki sme neevidovali ani jeden príspevok.

Na českom trhu mali najvyššiu medializáciu v deň otvorenia autosalónu značky: Škoda (24 príspevkov), VW (16), Hyundai (11), Peugeot (10), Citroën (7) a Opel (6). Dňa 9.9. sme zaznamenali najviac príspevkov pri Renault (8), Kia (6) a Toyota (6). Značka Suzuki zaznamenala vrchol dňa 11.9. (3 príspevky).

V slovenských médiách bol najmedializovanejšou značkou v súvislosti s autosalónom vo Frankfurte VW (35 príspevkov, 30%). Na druhom mieste sa umiestnil Peugeot (23, 20%) a na treťom Škoda (19, 16%). V rebríčku medializácie modelov viedol Volkswagen e-up! (15), nasledovali: Škoda Rapid Spaceback (14), Škoda Yeti (10), Peugeot 308 (7) a Volkswagen e-Golf (5).

V českých médiách bola najmedializovanejšou značkou Škoda (71, 25%). Na druhom mieste sa umiestnil VW (50, 18%) a na treťom Peugeot (29, 10%). V rebríčku medializácie modelov viedol Škoda Rapid Spaceback (56), nasledovali: Škoda Yeti (50), Volkswagen e-up! (23), Volkswagen e-Golf, Hyundai i10 a Peugeot 308 (po 22), Škoda Octavia III Greenline (20).

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

telefon kresba

Jdeme na to!