Anonymní bombové útoky v českých médiích

carosel bomby

Exkluzivně pro Newsroom ČT24 jsme analyzovali anonymní bombové útoky v českých médiích. O anonymních výhrůžkách bombovými útoky v tuzemsku informovalo od začátku roku 1 139 příspěvků. Nejvyšší zájem vzbudilo rozřešení 13 let starého případu na Olomoucku v lednu (pachatel se sám udal), nahlášení bomby ve vlacích RegioJet a Leo Express 1. února, které si vynutilo evakuaci více než tisíce cestujících, a nedávná hrozba bombového útoku na desítkách míst po celé zemi rezonující v médiích 10. a 11. května.

bomby.pngGraf dokumentuje vývoj publicity anonymních bombových útoků v českých médiích za období od 1. 1. 2016 do 11. 5. 2016. Data: kompletní archiv Newton Media bez agenturního zpravodajství

 

Nejvíce se o publicitu anonymních bombových útoků zasloužila televizní stanice Nova. Za necelých pět měsíců k tématu odvysílala 35 reportáží. Jen dva příspěvky na ni ztrácel zpravodajský server denik.cz (33 příspěvků), který velmi těsně v počtu zmínek dohnal celostátní deník Mladá fronta Dnes (31 článků).

2.pngGraf seznamuje s médii, která informovala o anonymních bombových útocích nejčastěji (alespoň ve 13 příspěvcích)

 

Nejaktivněji si v informování o bombových anonymech počínala TV Nova (35krát). V jejích hlavních zprávách (19:30) byl tento námět přítomný 10krát. Pro srovnání: na Primě (18:55) figuroval 11krát (včetně Krimi zpráv začínajících v 19:20), na ČT1 (19:00) pouze dvakrát.

5.pngGraf seznamuje s televizními a rozhlasovými stanicemi, které informovaly o anonymních bombových útocích nejčastěji

 

Mezi celostátními deníky dominovala v tomto ohledu – především díky svým krajským mutacím – Mladá fronta Dnes, která zveřejnila třikrát tolik zpráv co Blesk. Vysoký výskyt článků o bombových útocích by přitom byl příznačnější spíše pro bulvární noviny. Nejčtenější deník Blesk kompenzoval (až) čtvrtou příčku v celostátním tisku svým webem Blesk.cz (27krát), jehož na internetové scéně předčil pouze Deník.cz (33krát). Po Mladé frontě následovalo Právo (21krát) a třetí Metro (11krát).

4.pngGraf seznamuje s celostátními deníky, které informovaly o anonymních bombových útocích nejčastěji

 

Zajímavým zjištěním u zpravodajských serverů bylo, že nejvíce zpráv o anonymních výhrůžných telefonátech publikoval za první čtyři měsíce letošního roku Deník.cz. Mezi prvních osm webů, které psaly o bombových útocích, se přitom nevešel ani jeden web spadající pod televizi nebo rozhlas.

3.pngGraf seznamuje s online médii, která informovala o anonymních bombových útocích nejčastěji (alespoň v šesti příspěvcích)

Jan Jüptner, Ph.D.
mediální analytik NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

telefon kresba

Jdeme na to!