Absence okurek: změny v agenturách, turbulence v médiích

tv ocko stepan wolde

Tento rok nějak vynechala okurková sezóna. Političtí komentátoři, kteří sedí vedle nás v našem krásném novém karlínském newsroomu, si na tento jev stěžují už od poloviny června, kdy policie zatkla Janu Nagyovou a následně padla vláda.

Foto: Generální ředitel televize Óčko Štěpán Wolde, Zdroj:  Petr Topič/iDNES.cz/Profimedia.cz

Reklamní a mediální rybník si o prázdninách také moc neodpočinul. Vždyť jen během minulého týdne se vystřídalo vedení v reklamní agentuře Mark/BBDO, mnohonásobné Agentuře roku (ocenění vychází ze součtu příjmů, vyhraných tendrů a výsledků ankety mezi zadavateli), z níž na vlastní žádost odešel uznávaný kreativní ředitel Andrej Štuk, který teprve loni nahradil ve funkci ředitele této agentury Petra Topinku. Štuk bude nadále s agenturou spolupracovat jako ideamaker, jako důvod svého odchodu uvedl vlastní cestovatelské a dokumentární projekty.

Nová ředitelka Mark/BBDO

Vedení agentury po Štukovi převzala Milana Mešanovič, která do Mark/BBDO nastoupila letos v dubnu jako client service director. Už při jejím příchodu jí Štuk předal funkci exekutivního šéfa agentury, se kterým chtěl fungovat v tandemu – Štuk se měl věnovat samotné kreativě a Mešanovič obchodu,.

 Nová ředitelka, původem ze Srbska, se s českou reklamou seznámila během tříletého působení u pražských DDB, kde se z pozice accounta starala o Mc Donald´s. Po odchodu z DDB se Mešanovič vrátila do Srbska a několik let působila v tamní pobočce skupiny Ogilvy & Mather. K pražským Mark/BBDO nastoupila z pozice obchodní ředitelky srbského vydavatelství Politika. Mark/BBDO v posledním roce ztratili dva významné klienty – Pilsner Urquell a RWE, do portfolia naopak zařadili Penny a stali se jednou z pěti agentur poolu pracujícího pro ČEZ.

Intermezzo osobní

Poslední letošní novinkou v životě Mark/BBDO bylo jarní stěhování z Vyšehradu do Karlína. Nabízející se analogii s ve stejnou dobu probíhajícím stěhováním vydavatelství Economia z Letné (toto někdejší sídlo Hospodářských novin chce prý koupit Ministerstvo práce a sociálních věcí a vytvořit z něj pobočku Úřadu práce) radši nevyužiji.

Ano i v tomto nakladatelství probíhají velké změny a po nástupu nového ředitele redakcí Vladimíra Piskáčka z něj bylo propuštěno několik desítek zaměstnanců, většina z nich s poměrně štědrým odstupným. Já ale za prvé strávil minulý „horký“ týden v prosluněné Barceloně a za druhé se o divizi odborných časopisů, kam spadá i můj mateřský titul, bude rozhodovat právě tento týden.

Zbožné přání k rozhlasovému trhu

Co mě ale po návratu z dovolené zaujalo, je konec rádií Hey, které jejich mateřská skupina Radio United podnikatele Ivana Zacha rozhodla přeformátovat na síť stanic rádia Country. Že by i bytostně konzervativní trh českých FM stanic došel k nutnosti specializace, segmentace a konkrétního zacílení a rozhodl se opustit deset let přežitý formát „Blaník“? Obávám se, že moje řečnická otázka zůstane v oblasti zbožných přání. Inspirací by nám mohla být slovenská rádia, koneckonců značku Hey tam její tamější vlastník opustil už loni v létě.

Poslední zprávou, která mi přišla zajímavá, jsou hospodářské výsledky hudební televize Óčko. Ta ještě loni vykazovala ztrátu třinácti milionů korun, letos se jí i přes rozjezd dvou dalších kanálů (retro Óčko Gold a modernější Óčko Expres) podařilo dosáhnout účetního zisku zhruba půl milionu korun. Televizi koupila koncem roku 2005 mediální skupina Mafra, kterou se chystá převzít Andrej Babiš. Při prodeji uvedl tehdejší výkonný ředitel stanice Hynek Chudárek, že Mafra kupuje Óčko bez dluhů, Chudárek z vedení televize odešel v roce 2011 v rámci přípravy na volbu generálního ředitele České televize, kde se dostal až do finále, ve kterém podlehl Petru Dvořákovi. V listopadu 2012 se pak Chudárek stal obchodním ředitelem právě v České televizi.

Všichni ředitelé Óčka

Generálním ředitelem Óčka pak byl od roku 2003 až do března 2012 Jiří Balvín, někdejší generální ředitel České televize a současný ministr kultury ve vládě Jiřího Rusnoka. Jeho funkci převzal Štěpán Wolde, někdejší zástupce společnosti Arbo Media (někdejší IP Praha, dnešní Media Master), který do Óčka přišel z agentury At Media. Ta se specializuje na prodej reklamy menších satelitních a kabelových stanic.

Woldeho obchodnímu talentu tak patří upřímná pochvala a já budu zvědavě čekat na další hospodářské výsledky této stanice, kromě ne moc úspěšné TV Barrandov a hodně rozpačité TV Pohoda jediné stanice z někdejší Asociace digitálních televizí, která se beze ztráty květinky dočkala dnešních dní. Feničova Febio TV se rozjezdu nedočkala, Z1 byla donucena vysílání ukončit. Z mediálního trhu se stahuje i Jaroslav Berka, majitel další dnes již neexistující televize RTA. Posledním pozůstatkem jeho někdejšího mediálního konglomerátu je opět redesignovaný web Česká média, který už rezignoval na vlastní unikátní obsah a funguje jako agregátor zpráv. Doufejme, že i další týdny budou tak bohaté na zajímavé a převratné mediálně-reklamní dění.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!