Wall Street Journal uštědřil médiím další parádní lekci, jak se má dělat online video!
Zdroj: The Wall Street Journal
The Wall Street Journal před pár dny zveřejnil asi čtyřminutové interaktivní video, které mělo vysvětlit změny v systému zdravotnictví USA v rámci tzv. cenově dostupné péče, jinak také známé jako „Obamacare.“ Video reportéři listu natočili z pohledu reálné (první) osoby, přičemž video umožnilo uživatelům kliknout a prozkoumat různé aspekty příběhu jako jsou související grafiky a videa.
Zdroj: The Wall Street Journal
Neal Mann, multimediální editor inovací v deníku Wall Street Journal, v rozhovoru pro Journalism.co.uk velký úspěch videa okomentoval slovy, že „interaktivita je něco, co se stává normou. Interaktivita přidává další vrstvu a to bylo opravdu vzrušující, protože v novinkách, a to zejména ve video zpravodajství, jsme obvykle nuceni odpovědět na neuvěřitelně složité otázky na velmi omezeném prostoru. Takže to, co nám interaktivita umožňuje udělat, je rozšířit obsah tak, aby se divák soustředil na oblasti, kde potřebuje dovysvětlit nějaké extra detaily.“
Samozřejmě Wall Street Journal není první redakcí, která používá interaktivní videa. Dalšími průkopníky jsou například kanadská CBC News, která vyhrála Webby Award za svou interaktivní grafickou simulaci únosu Grahama McMynna, nebo také například Al-Džazíra, za interaktivní přepis americké vice prezidentské debaty v Danville v roce 2012.