Sex, porno a erotika na sociálních sítích

18

Podívali jste se někdy v poslední době na sociální sítě? Znáte ten „další“ obsah, ten, který prostřednictvím twitteru či facebooku zrovna neodebíráte? Pokud trochu zašťouráte, budete (ne)mile překvapeni. Jedná se totiž o pořádně „nadržený“ kyberprostor.

Foto: ilustrační. Zdroj: Profimedia.cz

18+ ?

Asi každý uživatel internetu někdy při surfování najel na trochu peprnější vlnu. Pokud chcete navštívit web s erotickým obsahem, musíte odsouhlasit podmínky pro používání webu. Vstupem na stránky souhlasíte s tím, že vás následující obsah nijak nepohoršuje, neuráží, že si jej prohlížíte dobrovolně a pro svou vlastní potřebu a hlavně, že jej dále neposkytnete nezletilým osobám. Je to jakási ochrana dětí, které jsou ještě ve věku, kdy by na nich tyto „věci“ mohly zanechat negativní psychický dopad. Všichni víme, že je to ochrana, jak se říká, na dvě věci. Ale přece jen, nějaký koncept přístupu k erotickým materiálům by měl být a měl by se dodržovat. Jak je to na sociálních sítích?

Facebook má LORNO rád

Facebooku se erotická cenzura daří. Málokdy naleznete fotografii, na které jsou ženské bradavky či genitálie a šance na mužské intimní partie jsou také velmi mizivé. Pokud uživatel na facebook vloží nežádoucí materiál erotického druhu, dlouho se zde neohřeje. Zpravidla je do pár minut smazán a dotyčnému hrozí blokace účtu. O dost horší než tvrdé porno všeho druhu může být z určitého úhlu pohledu tzv. facebookové LORNO, a že se mu na největší sociální sítí na světě setsakramentsky dobře daří. Dalo by se polemizovat o tom, co LORNO vlastně je a co vše do něj spadá, a byla by to polemika na dlouhé hodiny. Jde vlastně o lehkou odnož porna. Erotickou sílu facebooku lze především nalézt v LORNO skupinách všeho druhu. Obsahem pak jsou ve většině případů mladé ženy a dívky ve vyzývavých pozicích pouze ve spodním prádle, nejčastěji při focení selfie fotografií. Názvy těchto skupin mnohdy zavání dětskou pornografií.

Twitter – nejen nahoře a dole bez

Nejoblíbenější mikroblog a cenzura? Kdepak. Zapomeňte na to, co si o twitteru myslíte. Spousta lidí vnímá twitter jako tu sofistikovanější sociální síť, kde záleží na tom, jak vás vnímá okolí. To je sice pravda, ale znáte twitter i z té druhé stránky? Twitter je plný necenzurovaného porna všeho druhu. Nejenže zde najdete snad veškeré pornoprůmyslové firmy, které propagují svou tvorbu, ale i samotné pornoherečky a jejich osobní profily s tweety, co zrovna dělaly a co mají rády. Ostatně, pornoherečky a pornoherci jsou velmi aktivní i na facebooku.

Lze se dopátrat obrovského množství retweetů a odpovědí na jejich tweety, které zde raději nebudeme citovat. Nemusíte se ani moc snažit a naleznete fotografie souložících párů, detaily genitálií, orálního i análního sexu a spoustu dalších odnoží tvrdého porna.

Myslí někdo na nezletilé?

Ano, sex je samozřejmě skvělá věc. Člověk má od přírody k němu kladný vztah, ale jedná se o věc intimní a nepřipravené mladé mysli může bezesporu nenávratně ublížit. Kdo uchrání děti ve školním věku před sociálními sítěmi, které jsou plné erotiky, sexu a porna toho nejtvrdšího kalibru? Rodiče? Škola? Jejich přirozená a dočasná nevinnost, která je ochrání před záměrem těchto materiálů? Kdo vysvětlí mladým slečnám, že není v pořádku a už vůbec ne bezpečné dávat své LORNO selfie fotky na facebook? Sexuální výchova na základních školách není, a pokud ano, jde pouze o parodii tohoto předmětu. Otázkou tak je, jestli by kromě mediální gramotnosti nebylo vhodné zařadit do výuky i orientaci na sociálních sítích.

Michal Mikle
autor je publicista

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!