Ringier otvírá vlastní školu!

cs477

Vydavatel Blesku chce naučit studenty, jak dělat žurnalistiku Absolventi tříletého studia Akademie žurnalistiky a nových médií získají titul DiS. – diplomovaný specialista

 

Zdroj: Ringier Axel Springer CZ

Vydavatel Blesku se rozhodl vychovávat nové žurnalisty. Společný vzdělávací projekt Akademie žurnalistiky a nových médií proto spustí PB – Vyšší odborná škola a Střední škola managementu právě s vydavatelstvím Ringier Axel Springer CZ, který mimo jiné vydává bulvární deník Blesk a deník Sport nebo týdeník Reflex.

Prvním osmi desítkám studentů se škola otevře letos v září, z toho zhruba polovině v denním studiu. Roční školné činí 25 tisíc korun, podmínkou přijetí je maturita a splnění podmínek přijímacího řízení (v zásadě nic náročné – jen motivační pohovor). Dvě hodiny týdně musejí studenti povinně trávit na praxi v Ringieru. Výukový plán zahruje předměty Etika a etiketa, Bulvární žurnalistika, Lifestylová žurnalistika či Tvorba marketingových eventů.

„Naším primárním záměrem je vychovávat v České republice novináře, kteří milují svou profesi a jdou do života s výbavou nejen teoretickou, ale pupeční šňůrou spřaženou s praxí, kteří při vstupu kombinují řemeslo, talent, znalost spektra médií do šířky i hloubky, a to se všemi technologickými souvislostmi a vývojovými trendy,“ řekla v této souvislosti generální ředitelka vydavatelství Ringier Axel Springer CZ Libuše Šmuclerová.

Absolventem Akademie žurnalistiky a nových médií má být „teoreticky i fakticky vytrénovaný hotový novinář, schopný okamžitě nastoupit do jakéhokoliv média (ať už čistě printového, onlinového, audiovizuálního nebo multimediálního).“

Kdo bude nové talenty vychovávat?

Vedle samotné Šmuclerové mají mezi vyučující patřit například bývalý šéfredaktor Blesku a MF Dnes Pavel Šafr (nyní šéfredaktor týdeníku Reflex), nynější šéf Blesku Radek Lain, šéfredaktor deníku Sport Lukáš Tomek, šéfredaktor týdeníku Svět motorů Zbyšek Pechr nebo fotoreportér časopisu Reflex Jan Šibík. Jména odborníků mimo vydavatelství Ringier Axel Springer zatím Šmuclerová neuvedla.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

BLOG Car of the Year
Blog

Car of the Year 2025: Porovnání mediálních dat 3 finalistů

Prestižní anketa Car of the Year je zpět a s ní i dlouho očekávaný seznam sedmi finalistů pro rok 2025. Který model se stane králem automobilového světa?

Podívali jsme se blíže na mediální data 3 nominovaných finalistů, abychom podle vlastní sady kritérií určili, které z aut získá nejvíce bodů.

BLOG ISAAC
Blog

Představujeme Vám Isaaca® – AI asistenta nové generace

Stejně jako Isaac Newton přispěl svými objevy k vědecké revoluci, i my v Newton Media měníme způsob práce
s mediálními daty díky nejmodernějším technologiím.
Naším cílem je přinášet inovace
a posouvat hranice, a proto přicházíme s revolučním řešením na českém trhu – s Vaším novým parťákem pro analýzu dat: Isaacem.

AMEC Ai
Blog

Oborové novinky: Poznatky z AMEC Measurement Month

Nezanedbáváme své vzdělávání ani na chvíli! I letos jsme se zúčastnili virtuální události s názvem AMEC Measurement Month, která každoročně během měsíce listopadu přináší sérii přednášek, webinářů a diskuzí na témata, která aktuálně hýbou světem media intelligence.

telefon kresba

Jdeme na to!