Tři největší mobilní operátoři působící na českém trhu, O2, T-Mobile a Vodafone, adaptovali do svého komunikačního portfolia sociální sítě mezi prvními. Dnes počet jejich facebookových fanoušků dosahuje statisíců a studie NEWTON Media formou série komentovaných infografik porovnává základní parametry komunikace na facebookových stránkách všech tří značek.
Komunikační aktivita a míra zapojení fanoušků
Ve sledovaném období (březen 2012 – březen 2013) se na facebookových profilech operátorů objevilo 927 příspěvků. Nejaktivnější v objemu umístěných příspěvků byla Telefónica O2, které patří 44 % z celkového počtu publikovaných příspěvků. Nejméně aktivní byl v této oblasti T-Mobile (16 %), který ale naopak dokázal nejlépe zapojit své fanoušky. Ačkoliv publikuje ze všech operátorů nejméně, získal nejvyšší (44%) podíl na celkovém engagementu.
Nejoblíbenější formy obsahu
Zatímco u Vodafonu a O2 jsou v největší oblibě fotografie (tvoří kolem 50 % publikovaných příspěvků a vyprodukují zhruba stejný objem engagementu), u T-Mobilu vedou videa. ,,Zadarova videa“ tvořila 24 % z celkové komunikace T-Mobilu, a dokázaly zajistit 77% podíl na jeho engagementu.
Komunikace z hlediska frekvence
Komunikace v pracovních dnech je u každého z operátorů téměř rovnoměrně rozložena a není silnějších a slabších dní. O víkendu je nejaktivnější Telefónica 02, která v sobotu i neděli publikuje jen o třetinu menší množství komunikace pracovního týdne. Vodafone se zaměřuje spíše na neděli a T- Mobile víkendům nepřikládá důležitost.
V rámci dne se O2 zaměřuje na dopolední hodiny (10-12 hod.) Vodafone má nejsilnější hodinu v 16 hod. a T- Mobile je nejaktivnější odpoledne mezi 15-18 hodinou.
Metodika
Zdroj dat: www.facebook.com. Data byla vybrána za období od března 2012 do března 2013. Uzávěrka dat 1.4. 2013. Za příspěvky operátorů jsou považovány příspěvky publikované na facebookové zdi, nejsou započítávány reakce na příspěvky od ostatních uživatelů. Položka engagement zahrnuje Like, sdílení a komentář fanoušků v reakci na zveřejněné příspěvky.