Slevové portály stále táhnou, z prvotního nadšení už kupující vystřízlivěli

woman 1169324 640

Jsou slevové portály fenoménem, kterému už odzvonilo, nebo na ně zákazníci stále nedají dopustit? A jaké hlavní nedostatky v nabídkách portálů kupující vidí? Současný názor on-line veřejnosti jsme v NEWTON Social Media týmu zjišťovali na únorových sociálních sítí. Podívejte se, co zajímavého jsme zjistili.

Idylické spojení slevových portálů s výhodným poměrem ceny a kvality platilo nejvíce v začátcích. Teď už kupující vědí, že za kvalitu si musí připlatit. Jakmile je cena atraktivně nízko, téměř vždy je to podle přispěvatelů na úkor kvality zboží nebo služeb. Nejznatelnější je propad kvality v restauratérství, kdy si zákazníci kromě občerstvení nejvíce stěžují na přístup obsluhy. U služeb jakými jsou například masáže, kosmetika nebo kadeřnictví zákazníci vnímají nedostatky v délce procedury, kvalitě použitých produktů nebo příjemnosti prostředí. Špatně si stojí i zboží, které diskutující kvalitativně srovnávají s levným zbožím z asijských tržnic.

Naopak nejlépe lidé hodnotili zájezdy, slevy na kulturní akce a nejrůznější druhy vzdělávacích kurzů. S uplatněním poukazu a přístupem ze strany poskytovatelů nabídek byly téměř vždy spokojeni. Pozitivní zkušenosti v diskusích uživatelé otevřeně sdíleli a nabídky poskytovatelů doporučovali. V oblasti kvality zboží a služeb se podle nich vyplatí investovat do nabídek nehmotných produktů. Vouchery na tento typ služeb je stále vnímán jako univerzální dárek vhodný pro každého ke každé příležitosti.

SP_1.png

 

Silnou kritiku si daleko před kvalitou zboží a služeb vysloužily samotné slevové servery. Diskutujícím nejvíce vadila nízká kvalita služeb poskytovatelů slevových nabídek. Zejména nově vzniklé a malé slevové portály totiž mnohdy nabízely nekvalitní zboží a selhávaly v procesech reklamace. Zboží sice zákazníci mohli reklamovat, nakonec však nezískali ani nové zboží ani zaplacenou částku.

Z hlediska ceny byli přispěvatelé ve svých názorech nejmírněnější. Jsou si vědomi, že za nízkou cenu nelze očekávat ani odpovídající, natož vysokou kvalitu. Ceny na slevových serverech jsou podle nich nevěrohodné a vůči kvalitě mnohdy nadsazené. Navíc je pravděpodobné, že jde o zboží, které má v běžném obchodu malý odbyt způsobený nízkou třídou jakosti. Zboží podobné kvality lze podle uživatelů sehnat výhodněji přes nejrůznější světové internetové obchody. Jedinou výhodou slevového serveru pak může být větší jistota dodání zboží v krátkém termínu.

SP_2.png

 

Diskuse na téma slevových portálů se nejvíce rozvinula na Facebooku, diskusních fórech a Twitteru. Lidé se ke slevovým portálům podle výzkumu týmu NEWTON Social Media nejčastěji vyjadřovali negativně, celkově však byly rozdíly mezi pozitivním a neutrálním laděním drobné. Nejčastěji se diskutovalo o kvalitě služeb serverů, kvalitě zboží v nabídkách a malá část diskuse byla přímo věnována cenám.

Social media team

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!