Pokémon GO na českých sociálních sítích

italy 1519286 1920

Česká sociální média už přes týden žijí mánií Pokémon GO. Každý den o nich lidé napíší tisíce příspěvků a zdá se, jako by tímto nečekaným zájmem oživili již mrtvou značku. To však není úplně pravda – fenomén Pokémonů totiž zcela neutichl. Ačkoliv svoji největší slávu zažil na počátku tisíciletí, data ze sociálních sítí ukazují, že své aktivní fanoušky mají Pokémoni stále. Na internetu fanoušci průběžně diskutovali jak o karetní hře, tak i o původním seriálu. Objem těchto diskusí zpravidla nepřesahoval řádově desítky nových příspěvků denně. Po spuštění aplikace Pokémon GO na český trh se množství zmínek v těchto diskusích zmnohonásobilo. V uplynulém týdnu jsme zaznamenali strmý nárůst počtu zmínek o Pokémonech. V průměru v posledních dnech přibylo denně na sociálních sítích kolem 1600 příspěvků zmiňujících Pokémony.

web2.pngGraf zobrazuje počet zmínek o Pokémonech v sociálních médiích za poslední tři měsíce

Popularita stránek zaměřených na Pokémony rychle roste

Vedle zmínek přibývá také fanoušků Facebookových stránek zaměřených na Pokémony. Ještě před příchodem mobilní hry bylo na Facebooku hned několik fanouškovských stránek – ty „nejúspěšnější“ byly Pokémon CZ & SK a Milujeme pokémony!!! Na těchto stránkách byly pravidelně publikovány příspěvky o grafice s tematikou Pokémonů a o karetní hře. V rámci aktuální vlny zájmu získaly tyto stránky oživení v podobě rostoucího počtu fanoušků.

Vedle původních stránek přibyly s příchodem mobilní hry také nové stránky Trenéři Pokemonů Cz/Sk a Pokémon GO CZ/SK, na které se téměř okamžitě začaly soustředit diskuze o hře. Nové stránky nasbíraly tisíce fanoušků a okamžitě obsadily desítku nejúspěšnějších příspěvků o Pokémonech na Facebooku za poslední čtvrtletí. Co do počtu fanoušků však stále ještě nepředčily tradiční fanouškovskou stránku Pokémon CZ & SK.

pokemoni (3).pngGraf zachycuje vývoj počtu fanoušků FB stránek zaměřených na Pokémony

Na sítích vede Pikachu

V rámci pokémonské mánie uživatelé na sociálních sítích často zmiňují i jednotlivé chytané postavičky. V počtu zmínek jednoznačně vítězí Pikachu, který je zmiňován třikrát častěji než ostatní Pokémoni. S velkým odstupem ho následuje další z ústředních postav seriálu, Charmander. Na dalších příčkách se umisťují Eevee, Vaporeon, Bulbasaur, Charizard a Squirtle.

pokemoni (1).png

Kdo lovil nejvíce Likes

Pokémoni ovládli i Twitter. Mezi nejúspěšnějšími byly příspěvky @mrhradil a @penetraheart, kteří upozorňovali na to, jak se mobilní hra liší od karet nebo seriálu. Pokémonů se nebojí ani (falešná) česká politická scéna – recesistický účet pod jménem bývalého premiéra Vladimíra Špidly tweetoval o možnosti výběru daní za chycené Pokémony.

tweety-pokemon.png

Social media team

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!