Budoucnost? Mobilní internetová reklama!

iab europe

Mezinárodní internetová asociace IAB zveřejnila údaje o velikosti globální mobilní inzerce. V loňském roce dosáhly 6,9 miliard €, což je oproti roku 2011 (3,8 mld. €) růst o neuvěřitelných 83 %.

 

Foto: Archiv IAB Europe

Z pohledu starého kontinentu je zajímavé (zároveň ale i nepřekvapivé) zjištění, že většina inzerce směrovala do regionů severní Ameriky a do pacifické Asie (s celkovým podílem přes 80 %). V regionu střední Evropy bylo na mobilní marketing v loňském roce utraceno “pouhých” 87 milionů eur, což odpovídá jen asi 1,3% celkové útraty klientů. Jak ale připomíná studie IAB, mobilní reklama má i v našem regionu velký potenciál a na tento rok se očekává její růst o 39 %.

Na celkovém čísle se podílí reklama v mobilním vyhledávání z 53 %, display reklama z 39 % a SMS a MMS zprávy z 8 %. Podle komentátorů výzkumu mezinárodní internetová asociace IAB to dokládá rostoucí význam mobilního zařízení jako reklamního média, na které je možné plánovat v regionálním i globálním měřítku. Do budoucna tento trend podporují i další ukazatele – rostoucí počet i rychlost připojení, delší strávený čas apod.

Chcete vědět víc?  Prezentaci základních výsledků studie IAB si můžete stáhnout zde a nebo v tiskové zprávě IAB Europe.

MEDIAINFO

 

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.
 

 

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!