Poprvé v ČR – monitoring sociálních sítí

socky

NEWTON Media přichází s novinkou – monitoringem sociálních sítí. Největší česká společnost monitorující média tak klientům poskytne informace o tom, jak je v rámci sociálních sítí prezentována a diskutována jejich osoba, firma, konkurenční značky i marketingové kampaně. NEWTON Media je jedinou společností na českém trhu, která sleduje Facebook, Twitter, Youtube a vybrané blogy v českém, slovenském a polském jazyce.

„Monitoring sociálních sítí je určen všem, kteří chtějí mít přímou zpětnou vazbu od zákazníků různých věkových a sociálních skupin a zajímá je, jaké emoce vyvolává jejich osoba, společnost, značka, nový produkt či služba. Pro firmy je důležitým marketingovým nástrojem monitorujícím komunikaci jejich aktivit. Monitoring sociálních sítí využijí mimo jiné i politické strany pro oslovení svých voličů před nadcházejícími komunálními volbami,“ uvádí Eva Eliášová, obchodní a marketingová ředitelka společnosti NEWTON Media.

„Výstupy ze sociálních médií stejně jako redakční a inzertní příspěvky mají naši klienti nyní k dispozici na jednom místě, což jim umožňuje pohodlnou práci a orientaci v datech," doplňuje Martin Vobr, předseda představenstva společnosti, a pokračuje: „Díky monitoringu sociálních sítí mohou naši klienti včas reagovat na případné negativní reakce, nebo sledovat strategické záměry a aktivity konkurence i hodnotit úspěšnost reklamních kampaní svých a konkurenčních.“

U reakcí a názorů účastníků diskusí zaznamenává NEWTON Media informace o tom, kde a kdy (datum a přesný čas jejich uveřejnění) byly jednotlivé komentáře uveřejněny, co obsahovaly (tzn. jejich plné znění), sentiment – tedy postoj či názor komentujícího k diskutovanému tématu (pozitivní, negativní, nebo neutrální), typ obsahu – specifikace typu/formy obsahu (bookmark, status, video) a permalink – přesný odkaz na místo na webu, kde se každý komentář vyskytuje. NEWTON Media zároveň na žádost klienta může zpracovat kompletní mediální analýzu, která poskytne detailní srovnání medializace v rámci sociálních médií a upozorní klienta mimo jiné na negativní komentáře. Navíc dokáže komplexně porovnat medializaci jako celek (tedy redakční medializaci, sociální média a inzertní medializaci).

„Sledovat a používat sociální sítě v dnešní době je ze strategického hlediska velmi důležité, protože počet lidí, kteří sociální sítě pravidelně sledují, rychle přibývá. Firmy začínají ve větší míře používat sociální sítě jako marketingový nástroj na reklamní kampaně, jsou velmi účinným nástrojem pro „testování“ vnímání osoby, firmy, produktu, služby, konkurence,“ upozorňuje Eva Eliášová.

NEWTON Media, a. s., je nadnárodní středoevropskou společností monitorující mediální trh. V elektronické podobě dodává plný obsah zpráv z tisku, zpravodajských pořadů televizních a rozhlasových stanic, agenturního zpravodajství a internetu. NEWTON Media, a. s., vlastní archiv plných znění zpráv, který sahá až do roku 1993. Společnost poskytuje klasický monitoring, monitoring reklamy, on-line monitoring internetu, mediální analýzy, oborové výběry, zprávy včasného varování, sleduje sociální sítě. Produkty a služby společnosti jsou vždy maximálně přizpůsobeny požadavkům jednotlivých klientů. Softwarové aplikace včetně uživatelských rozhraní a speciální vyhledávací technologie umožňují klientům pohodlně a efektivně pracovat s informacemi a tvořit tak vlastní přidanou hodnotu.

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!