Ve čtvrtek 22. března se v Centru současného umění DOX v Praze sešli experti oboru komunikace, aby společně diskutovali otázky výhod a úskalí měření komunikace v digitální éře. Podívejte se na krátký přehled toho nejzajímavějšího z konference, kterou jsme připravili ve spolupráci s Asociací Public Relations Agentur APRA pod záštitou mezinárodní asociace pro měření a vyhodnocování komunikace AMEC. Na konci článku pak naleznete odkaz na záznam celé konference.
Na konferenci se sešlo více než 140 odborníků public relations, marketingu, social media expertů, ale i analytiků nebo studentů. O současných trendech v měření mediální a online komunikace pak mohli všichni diskutovat s Darjou Kupinić Guščić (členka představenstva AMEC), Martinem Pavlíčkem (Co-Managing Director v Havas PR), Honzou Feltem (vedoucí konzultant a analytik ve společnosti CyberFootprint), Janem Rýdlem (tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR) nebo Philipem Lynchem (generální ředitel britské společnosti NEWTON Insight a lektor Media Analytics na University of Westminster).
Konferencí nás provedla Pavlína Kvapilová, moderátorka, konzultantka, producentka a bývalá ředitelka divize České televize Nová média. Podívejte se na stručné shrnutí prezentací, stáhněte si prezentace speakrů nebo se podívejte na celý záznam konference na našem YouTube kanále ► přehrát video.
Darja Kupinić Guščić (AMEC, Medianet): Measuring Communication is a MUST!
„Neexistuje žádná úspěšná kampaň, která by neměřila svůj efekt.“ Každá kampaň se snaží změnit, co si lidé myslí, jak se na věci dívají a jak se chovají. Měření je proto nutné, pokud chcete svou komunikaci zlepšit. Teprve odhalením slabých stránek komunikační strategie můžete dané slabiny napravit a dosahovat svých cílů snáze a rychleji. Jak začít, jaké cíle si stanovit, jak získat data, jaké měřící nástroje vybrat a jak s výsledky analýzy pracovat? Tyto i další otázky zodpověděla ve své prezentaci Darja Kupinić Guščić.
Stáhněte si celou prezentaci Darji Kupinić Guščić ► zde.
Martin Pavlíček (Havas PR): Kde je PR v GDPR? Aneb co dělat, když na vás zakleknou?
GDPR je velmi diskutovaným tématem. Ochrana osobních údajů není v České republice ničím novým, avšak zavedení vysokých pokut při nedodržení zabezpečení dělá celé téma nakládání s osobními údaji problematičtějším než kdykoli před tím. Jak využít zavedení GDPR ve svůj prospěch a na co si dát pozor, abyste se nestali prvními exemplárně potrestanými v Česku ve své přednášce prozradil Martin Pavlíček z Havas PR.
Stáhněte si celou prezentaci Martina Pavlíčka ► zde.
Jan Felt (CyberFootprint): Měření komunikace a machine learning
Nasazení umělé inteligence do většiny oborů nás během několika let asi nemine. Jak využít machine learning v měření komunikace? A jak může pomoci v oblasti marketingu a PR? Nejprve musíme mít k dispozici obrovské množství dat za delší časové období, se kterými poté můžeme pracovat. Ale kde data sehnat, jak je vytřídit, jak zpracovat a jaké výsledky můžeme za jakou dobu očekávat? Podívejte se na přednášku Honzy Felta, který zdůraznil, že využívání machine learningu je budoucnost, na kterou je třeba se začít připravovat již nyní.
Stáhněte si celou prezentaci Honzy Felta ► zde.
Jan Rýdl (Ředitelství silnic a dálnic ČR): Jak zefektivnit komunikaci s novináři?
Budování vztahu s novináři je jako stavět dopravní komunikaci. Začínáte s neotesaným základním kamenem, podle plánu směrujete koryto trasy, pokud má novinář zcela opačný pohled na věc, snažíte se k němu vybudovat most a najít tak společnou cestu přes tuto propast. Co je ale základní mantra pro získání si každého novináře? Komunikovat, komunikovat a ještě jednou komunikovat. Pokud novináři nezískají informace od vás, najdou si je a vám hrozí, že to budou informace, které nikdo, a už vůbec novináři, najít neměl. Příkladem zkušeného PR odborníka může být Jan Rýdl, který z pozice tiskového mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR na základě podrobného mediálního auditu od NEWTON Media během několika měsíců získal novináře na svou stranu a velmi dobře vylepšil PR celé instituce.
Stáhněte si celou prezentaci Jana Rýdla ► zde.
Philip Lynch (NEWTON Insight): Jak měřit emoce, které ovlivňují rozhodování zákazníků?
Všichni dobře známe pocity, které nás jako zákazníky mohou potkat. Nejprve jsme plni očekávání před zakoupením nového výrobku, zažíváme radost, když ho vybalíme a začneme prozkoumávat jeho možnosti. Někdy bohužel následuje zklamání poté, co odhalíme některé jeho nedostatky. Ještě hůře může následovat vztek poté, co se nedávno zakoupené zboží rozbije a naše důvěra v danou značku utrpí nenávratný šrám. Jak vysledovat nenápadné projevy emocí na sociálních sítích, které mohou přerůst v obrovský příval negativních komentářů a vést k poškození dobrého jména značky? Své tipy a triky prozradil dlouholetý analytik z Londýna Philip Lynch.
Stáhněte si celou prezentaci Philipa Lynche ► zde.