4 způsoby, jak vybudovat osobní brand pomocí monitoringu

Cover na blog (1) (1)
Pokud jste v situaci, kdy se snažíte vybudovat svůj osobní brand, pak pro vás máme několik tipů, které vám usnadní práci. Monitoring médií totiž můžete využít i tímto, na první pohled netradičním, způsobem.

Osobní brand není jen výsadou influencerů nebo celebrit. Ať už jste podnikatel, profesionál nebo freelancer, jde o vaši vizitku, kterou se prezentujete vůči světu. Každý komentář, příspěvek nebo článek, který zveřejníte, ovlivňuje, jak vás publikum vnímá. Proto je klíčové publikovat obsah s co nejvyšší přidanou hodnotou.

Co ale vaše publikum chce slyšet? Anebo ještě jinak – co sdílet, když ještě ani žádné výraznější publikum nemáte?  

1. Identifikujte příležitosti

Díky monitoringu médií získáte cenný přehled  o vybraných klíčových slovech a  tématech, která souvisejí s oborem vaší činnosti. Chcete si například vybudovat brand experta na pojišťovnictví? Pak můžete monitoring médií využít ke sledování oborových událostí, novinek, akcí a dalších relevantních zpráv.To vám umožní snadno identifikovat příležitosti k zapojení se do diskuzí a navázání nových kontaktů.  

Můžete jít ale ještě o krok dál. Vybrané články nebo zprávy ze sledovaných témat můžete sdílet na své profily na sociálních sítích společně s doprovodným komentářem, ve kterém nabídnete svůj úhel pohledu na danou věc. Postupně si tak vybudujete pověst odborníka, který nabízí unikátní know-how.  

2. Personalizujte komunikaci

Sledování diskuzí pod články ale můžete ještě využít i jinak. Právě zde zjistíte, co vaše potenciální publikum trápí, co si přejejaké odpovědi hledá. Získáváte tak velmi cenné informace, se kterými můžete pracovat i při budování vašeho osobního brandu – pomohou vám pomáhat vytvářet obsah, který osloví a zaujme. Můžete například ve svých vlastních příspěvcích nabízet neotřelá řešení a edukovat čtenáře o možných východiscích problémů, se kterými se potýkají. Pochopením takzvaných pain points svého publika a vědomou prací s nimi při budování obsahu na vašich sociálních sítích personalizujete svou komunikaci. 

3. Budujte důvěru u vašeho publika

Nejde ale jen o to sdílet své myšlenky na vlastních sociálních sítích, to dělá každý. Zkuste se posunout o krok dál a své postřehy nabídnout oborovým médiím a staňte se tak publikovaným autorem. Vytipujte si vhodná fóra, online magazíny, časopisy i noviny a oslovte jejich editory nebo autory s nabídkou citace nebo vlastního článku. V naší aplikaci NewtonOne nové generace najdete sekci Mediabase, která obsahuje tisíce kontaktů na novináře a autory píšící pro různá média. 

davidkursa
Citace v médiích, zprávy v aplikaci NewtonOne nové generace.

Autory si navíc můžete jednoduše filtrovat podle různých kategorií, jako jsou například témata, kterými se ve svých článcích zaobírají. Vyhledáte tak přesně ty kontakty, které jsou pro vás relevantní a nabídnete jim spolupráci. Více si o Mediabase můžete přečíst v článku Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

4. Reagujte mezi prvními

Buďte vždy o krok napřed. Pokud se v oboru, ve kterém se snažíte vybudovat svůj osobní brand, stane něco neočekávaného, buďte mezi prvními, kdo zareaguje – právě rychlost vám může pomoci upevnit pozici odborníka. To ale neznamená, že kvůli tomu musíte sedět celé hodiny u počítače a probírat se všemožnými zprávami v naději, že objevíte něco trendujícího. My to totiž uděláme za vás. Díky funkci Alerty v aplikaci NewtonOne nové generace máte možnost nastavit si upozornění na neobvyklý nárůst zmínek u vámi definovaného tématu. Pokud se tak stane, dostanete upozornění, a můžete ihned reagovat a vzniklou situaci okomentovat. 

Zaujala vás možnost využití NewtonOne nové generace pro vaši osobní potřebu? Kontaktujte nás na emailu help@newtonmedia.eu pro více informací.  

Čtěte také

fibep_blog
Blog

Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

tajna_zbran
Blog

Monitoring médií jako tajná zbraň úspěšného marketingu

Pochopit chování vašich zákazníků je klíčem k úspěchu v každém odvětví. A nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je využít cenný zdroj informací, který vám poskytne vhled do toho, jak přemýšlí a co si myslí ti, na které cílíte. Ano, mluvíme o sociálních sítích.

telefon kresba

Jdeme na to!