5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

1 3
I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

Je samozřejmě hned několik způsobů, jakými mohou města pracovat na rozvoji turismu ve své oblasti. My se ale v tomto článku zaměříme na klíčové oblasti komunikace a marketingu, včetně media intelligence, která jenimi neodmyslitelně spjata. Bez kvalitních dat totiž žádná úspěšná kampaň nemůže vzniknout 

1. Identifikujte hlavní trendy a preference návštěvníků

Tak například díky monitoringu médií mohou města a obce sledovat, jaké turistické atrakce a aktivity jsou v médiích nejčastěji zmiňovány. To může pomoci lépe pochopit, co turisté momentálně nejvíce vyhledávají a jaká témata jsou pro ně dlouhodobě atraktivní.  

Navíc je možné sledovat i reakce veřejnosti na tyto atrakce, takže se dá poměrně snadno identifikovat, jaké hlavní trendy v oblasti turismu ve společnosti převládají. Tyto poznatky pak lze využít při budování strategie pro zvýšení návštěvnosti i ve Vašem městě.  

2 3

2. Pozvedněte PR a marketingové kampaně na vyšší úroveň

 Na základě zjištěných dat je možné přistoupit k cíleným mediálním kampaním, které zaujmou potenciální návštěvníky. Lze třeba vyzdvihnout určitý aspekt Vašeho města, který jste dříve nevnímali jako lákadlo, nicméně v datech z monitoringu vidíte, že jej návštěvníci jiných měst hodnotili kladně. Proč toho tedy nevyužít i u Vás?  

Dalším prvkem media intelligence se mohou stát mediální analýzy přinášející přehled o tom, jak je Vaše město vnímáno v médiích. Odrazuje turisty například to, že je u Vás špatně dostupné parkování, ale Vy jste přitom vybudovali nové centrální parkoviště na okraji města? Právě tato informace by měla být jasně komunikována v marketingových kanálech.  

3. Reagujte pohotově na negativní zmínky

Monitoring médií Vám zajistí nejenom důležitá data pro strategické plánování, ale také nástroje pro zachytávání všemožných zmínek o Vašem městě, které se mohou objevit v mediálním prostoru. A to jak pozitivních, tak i těch negativních.  

Kritický příspěvek nespokojeného návštěvníka na sociálních sítích tak můžete řešit prakticky ihned – omluvou či vysvětlením, a zmírnit tak reputační újmu. Často se totiž může jednat o pouhá nedorozumění či o problémy, o kterých už víte a snažíte se je aktivně řešit.  

Například platforma pro správu médií NewtonOne nové generace Vás upozorní na každou zmínku prostřednictvím pravidelného newsmailu, ale také zašle mimořádné upozornění pomocí funkce Alerty v případě nenadálého nárůstu negativních zmínek.  

4. Sledujte konkurenční města a obce

Monitoring médií můžete dále využít pro sledování toho, jaké aktivity a kampaně provádějí konkurenční turistické destinace. Třeba tak narazíte na něco, co Vás dříve nenapadlo, a pomůže Vám to přijít s novými, inovativními způsoby rozvoje turismu ve Vašem městě.  

V NewtonOne nové generace můžete jednoduše založit nová témata pro automatické sledování zmínek o konkurenčních destinacích a nemusíte tak ztrácet čas manuálním vyhledáváním informací a novinek na Googlu.  

5. Měřte efektivitu a úspěšnost kampaní

Není lepšího poučení než z vlastních nezdarů. Mediální analýzy Vám pomohou změřit efektivitu komunikačních kampaní, na kterých jste pracovali. Díky nim se dozvíte, kolik mediálních výstupů a jaké kvality Vaše kampaň vygenerovala. Takto lépe vyhodnotíte, jaká témata a kanály Vám nejlépe fungují a proč. Díky těmto poznatkům budete moci příště přehodnotit svou strategii a dosáhnout ještě lepších výsledků.  

Využití těchto nástrojů může výrazně přispět k efektivnějšímu plánování a realizaci strategií pro rozvoj lokálního turismu, což může dlouhodobě vést k většímu počtu návštěvníků a vyšším příjmům pro města a místní podnikatele.  

Neváhejte nás proto kontaktovat na emailu help@newtonmedia.eu a my Vám navrhneme řešení přímo na míru Vašim aktuálním potřebám.  

Čtěte také

fibep_blog
Blog

Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

tajna_zbran
Blog

Monitoring médií jako tajná zbraň úspěšného marketingu

Pochopit chování vašich zákazníků je klíčem k úspěchu v každém odvětví. A nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je využít cenný zdroj informací, který vám poskytne vhled do toho, jak přemýšlí a co si myslí ti, na které cílíte. Ano, mluvíme o sociálních sítích.

obrázek (21)
Blog

Správná data, správná rozhodnutí: Nemocnice v mediálním světě

Moderní nemocnice se dnes nezaměřují pouze na léčbu pacientů – musí čelit celé řadě výzev. Nejde jen o zabezpečení proti kybernetickým útokům nebo efektivní administrativu, ale také o kvalitní komunikaci s veřejností, udržení důvěryhodnosti a zajištění transparentnosti ve zdravotnictví. To je složitý úkol, avšak existují nástroje, které mohou nemocnicím výrazně usnadnit práci.

obrázek (22)
Blog

Customer Success: Více než jen podpora – klíč k efektivnímu využití služby  

Když využíváte nějaký nástroj, obvykle chcete, aby Vám usnadnil práci. Mnohdy to není jen o jeho funkcích, ale hlavně o tom, jak je dokážete využít… A právě tady vstupuje do hry tým Customer Success (CS). Jeho hlavním cílem je, aby klienti vytěžili z naší aplikace NewtonOne NG maximum, šetřili svůj čas a pracovali efektivněji.  

ecdc_vyhra
Blog

Další vítězství v mezinárodním tendru pro NEWTON Media

Společnost NEWTON Media si připsala další velký úspěch na poli zahraničního monitoringu médií a mediálních služeb. Po čtyřech letech úspěšné spolupráce opět zvítězila v zahraničním tendru Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC).

telefon kresba

Jdeme na to!