V první řadě byste měli pochopit, kde se nacházejí Vaši potenciální zákazníci. Nesnažte se automaticky kopírovat marketingové poučky o tom, na jakých sociálních sítích musíte být a kolikrát týdně tam musíte publikovat. Co funguje pro jednoho totiž nemusí fungovat pro druhého. Místo toho se snažte získat lepší insight o chování Vaší cílové skupiny a tom, co si Vaše publikum ve skutečnosti myslí a chce. Jak ho ale získáte?
My v Newton Media si moc dobře uvědomujeme, že pochopení zákazníka je klíčové pro úspěch Vašeho podnikání, a proto nabízíme v rámci naší aplikace NewtonOne nové generace celou řadu nástrojů, které Vám s tím pomohou.
Jde to i bez několikačlenného marketingového týmu
Je logické, že se aspoň zpočátku budete snažit držet náklady na co nejnižší úrovni. Zaměstnávat ale celý marketingový tým se vyplatí spíše větší firmě. Měli byste se proto nejprve poohlédnout po nástrojích, které Vám usnadní práci a zautomatizují rutinní činnosti tak, abyste je dokázali vykonávat sami nebo jen s minimální pomocí.
Například aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace Vám dovolí sledovat zmínky o Vaší firmě nebo vybraných tématech a klíčových slovech a vždy Vás sama upozorní, že se děje něco, čemu byste měli věnovat pozornost. Monitoring médií se tak může stát hračkou i pro někoho, kdo nemá velkou zkušenost v marketingu.
Monitoring konkurence se vyplatí
Držet krok s konkurencí je nutnost, bez které se v dnešní době neobejdete. Monitoring konkurence ale nemusí být jen nepříjemná povinnost, kterou chcete rychle odbýt. Může se naopak stát cenným zdrojem inspirace, ale také sloužit jako varování, co na trhu rozhodně nezkoušet.
Samozřejmě ale neříkáme, abyste manuálně procházeli veškerý obsah, který Vaše konkurence publikuje. To není efektivní využití Vašeho času. Raději tuto rutinní činnost přenechejte aplikaci NewtonOne nové generace, ve které si jednoduše navolíte, jaká témata a entity si přejete sledovat. Zbytek už aplikace udělá za Vás. Více se na toto téma můžete dozvědět v jiném článku na našem blogu.
Co Váš zákazník potřebuje?
Monitoring se pro Vás může stát neocenitelným zdrojem informací o Vašich cílových skupinách. Pomůže Vám pochopit jejich potřeby, názory a chování, díky čemuž budete moci lépe naplnit jejich očekávání.
Aplikace NewtonOne nové generace Vám umožní sledovat relevantní klíčová slova, která se týkají například Vašeho oboru nebo produktu. Uvidíte tedy, s jakým sentimentem se Vaši potenciální (ale i stávající) zákazníci o daném tématu vyjadřují, co se jim nelíbí nebo naopak co chválí a přijímají pozitivně. Můžete tak jednoduše identifikovat tzv. pain points zákazníka, čehož můžete využít ke zlepšení své služby nebo vytvoření úplně nového produktu.
Monitoring jako pomocník při komunikaci se zákazníky
Získáním nových zákazníků ale práce nekončí. Musíte si je ještě udržet. Kromě celé řady dalších faktorů hraje svou roli v tom, jestli Vám zákazníci zůstanou loajální i v budoucnu, také způsob, jakým s nimi komunikujete.
Chyby může udělat každý. Představte si například, že se nějaká část Vašeho produktu nesetkala s tak pozitivním ohlasem, jako jste doufali a očekávali. Právě naopak, zákazníci přijali tuto část nelibě a své pocity dali vědět na fórech, blozích a sociálních sítích. Díky funkci Alerty naší aplikace NewtonOne nové generace budete ale na takové situace rychle upozorněni a budete moci reagovat okamžitě, jakmile aplikace tento neobvyklý nárůst zmínek zaznamená. Alerty se tak mohou stát neocenitelným nástrojem pro krizovou komunikaci, ale i identifikátorem nadcházejících trendů, jako zmiňujeme v tomto článku.
Ať už se Váš startup rozhodne využívat monitoring z jakýchkoliv důvodů, jsme si jistí, že se brzy stane nepostradatelným pomocníkem v dlouhodobém strategickém rozvoji Vaší nové firmy.
Budeme rádi, když nás kontaktujete na emailu help@newtonmedia.cz, abychom mohli blíže představit, co všechno Vám NewtonOne nové generace může nabídnout.