Jak MS v hokeji zvedlo zájem o Ostravu a Prahu v zahraničních médiích?

obrázek

Jen máloco dokáže zvednout publicitu města tak, jako probíhající šampionát národního sportu. Ať už je ten sport jakýkoliv pro různé státy. Pro nás Čechy je to bezesporu hokej, ale vnímají to stejně tak i v zahraničí? 

To nás zajímalo, proto jsme se podívali do naší aplikace NewtonOne nové generace. Během pár jednoduchých kliků jsme zjistili, jak moc se (a jestli vůbec) zvedla publicita Prahy a Ostravy v zahraničních médiích během mistrovství světa v ledním hokeji, které tato města hostila v období od 10. do 26. května 2024. 

Mediální data nade vší pochybnost potvrdila naše tušení. Například v případě Ostravy se oproti loňskému květnu dramaticky zvýšil počet mediálních výstupů z pouhé tisícovky na téměř 13 tisíc. To je nárůst publicity až 14x oproti stejnému období v roce 2023. A navíc jsme mohli vidět, že celých 90 % zahraničních výstupů o Ostravě se týkalo ledního hokeje. 

obrázek (1)

Oproti tomu publicita Prahy ve sledovaném období hokejového šampionátu vzrostla “jen” o 13 % na celkových 23 580 mediálních výstupů oproti květnu 2023. Zde ale musíme dodat, že v té době publicitě Prahy výrazně pomáhaly zmínky o blížícím se finále fotbalové konferenční ligy. Praha tedy měla jinou akci, která “táhla” pozornost zahraničních médií, což Ostrava ne. 

Z našich dat tedy můžeme vyvodit, že šampionáty podobného typu mohou někdy i dramaticky zvýšit zájem zahraničních médií o naše města. My tedy říkáme, čím více jich bude, tím lépe! 

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!