Výročí 10 let od první přímé volby prezidenta/prezidentky

TW titulky 00

Do volby prezidenta zbývá už jen pár chvil. Za pomoci našeho archivu jsme se proto ohlédli do minulosti, přesně o deset let zpět, kdy se konalo historicky první kolo přímé volby prezidenta. Jak tehdy vypadaly titulní strany vybraných českých deníků? Koho média favorizovala?

MF DNES byla vizuálně neutrální, v textu nicméně zmínila podporu Karla Schwarzenberga od několika známých osobností (mj. Andreje Babiše). U jiných kandidátů tak neučinila.

Hospodářské noviny se jednoznačně postavily za Schwarzenberga, a to jak vizuálem, tak textově.

Rovněž Lidové noviny se vyjádřily pro „knížete“, když s označením „černý kůň voleb“ jako jediný dominoval titulní straně novin a v komentáři jej vyzdvihl tehdejší šéfredaktor Dalibor Balšínek.

V deníku Právo vyšla titulní strana s fotografií, na níž byli tři z celkových devíti kandidátům – Miloš Zeman, Vladimír Franz a Jiří Dienstbier.

Zcela bez preference tak zůstaly Metro, E15 a regionální Deníky. Zcela minimální pozornost věnoval prezidentské volbě na titulní straně Blesk.

„Některé z deníků tehdy celkem jasně vyjádřily svou preferenci. Bylo to poprvé a na dlouhou dobu také naposledy, co tak učinily,“ uzavírá náš analytik David Kursa.

Na všechny vybrané titulky se můžete podívat v galerii. Nebo si jednotlivé texty můžete přečíst v našem archivu, který je dostupný i pro širokou veřejnost.

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!