Rok 2022 se nám chýlí ke konci a i letos byla příležitost oddlužit se během Milostivého léta. Podívali jsme se do našeho archivu na její medializaci, včetně lidí, institucí a firem s tím spojených. Kdo byl nejvíce viděn a slyšen v médiích v souvislosti s touto akcí?
Největší šanci zviditelnit se měli poslanci Patrik Nacher (ANO) a Marek Výborný (KDU-ČSL). Je to zasloužené, protože právě oni jsou spoluautory právních norem, které akci umožnily.
Mezi oba poslance se vklínil Marian Jurečka. Ministr práce a sociálních věcí totiž pracoval na návrhu zákona, jenž by umožnil využít Milostivého léta nejen fyzickým osobám, ale také firmám, které mají dluh na pojistném u České správy sociálního zabezpečení.
Zajímavý výsledek měl duel mezi hlavními propagátory Milostivého léta z nestátního sektoru. Prezident Institutu prevence a řešení předlužení Radek Hábl měl téměř stejný potenciál oslovit veřejnost jako Daniel Hůle z Člověka v tísni.
Oběma se dařilo komunikovat přes důležitá zpravodajská média. Zatímco Daniel Hůle dostával opakovaně prostor na ČT24 a CNN Prima News, vyjádření Radka Hábla přinášely tak vlivné weby jako iDNES.cz a seznamzpravy.cz. Navíc oba poměrně často hovořili na ČRo Radiožurnál.
Hodnoty uvedené v grafech vyjadřují zásah, který měly mediální výstupy v populaci České republiky starší 15 let.