Aplikace NewtonOne rozšiřuje od 7. září svou databázi zdrojů. Nově klientům nabídne přepis 274 televizních a rozhlasových pořadů. Společnost tak reaguje na zvýšenou poptávku po obsahu audiovizuálních médií.
Monitorovací aplikace společnosti Newton Media dosud nabízela přepis 151 pořadů vysílaných jak v rádiu, tak i v televizi. Nyní se počet pořadů, které se krátce po odvysílání přepíšou do aplikace, zvýšil téměř dvojnásobně na 274 relací. „Rozhlas a televize patří k masmédiím s největším dosahem, proto považujeme za důležité co nejvíce rozšiřovat portfolio monitorovaných TVR pořadů,“ říká Petr Herian, majitel Newton Media. „Mezi novinkami, které máme nově dostupné v aplikaci, jsou jak zpravodajské relace veřejnoprávních médií vysílané v průběhu celého dne, tak všechny klíčové pořady stanice CNN Prima NEWS anebo zpravodajství regionálních televizních kanálů. V monitoringu přibyly také lifestylové pořady, například ranní show Snídaně s Novou, či pořad Sama doma,“ doplňuje Herian.
Stále více pořadů přepisuje Newton v reálném čase, což zrychluje dodání přepisu klientům. Rychlý a kvalitní přepis nahrávek je možný díky využívání umělé inteligence v pozadí služeb Newtonu. Pro přepis je používán nástroj Beey sesterské společnosti Newton Technologies, který rozpoznává text s použitím neuronových sítí. „Beey dokáže detekovat a označit mluvčí v nahrávkách, rozdělit mluvené slovo na věty a automaticky doplnit interpunkci. Pro automatické zlepšování kvality textu je využíváno strojového učení. Jakmile se ve vysílání objeví nová jména nebo názvy produktů, systém je detekuje a zařadí do slovníku, který je tak neustále aktualizován,“ vysvětluje Petr Herian.
Aplikace NewtonOne kromě zmíněné novinky nabízí také službu TVR Alerts. Ta své klienty okamžitě upozorní na zmínky klíčových slov v televizi a rozhlase. TVR Alerts monitoruje celkem 1 513 pořadů. Díky upozornění, které přichází do 10 minut od odvysílání pořadu, má klient šanci reagovat na důležité události takřka okamžitě.
Rozšíření přepisovaných TVR zdrojů oznámil Newton necelé tři měsíce po spuštění monitoringu YouTube videí a podcastů, jejichž popularita nejen v Česku stále stoupá. „Neustálým rozšiřováním monitorovaných a přepisovaných zdrojů dále zdokonalujeme naše služby tak, abychom nabídli klientům kompletní přehled o jejich mediálním obraze,“ uzavírá Petr Herian.