5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

1 3
I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

Je samozřejmě hned několik způsobů, jakými mohou města pracovat na rozvoji turismu ve své oblasti. My se ale v tomto článku zaměříme na klíčové oblasti komunikace a marketingu, včetně media intelligence, která jenimi neodmyslitelně spjata. Bez kvalitních dat totiž žádná úspěšná kampaň nemůže vzniknout 

1. Identifikujte hlavní trendy a preference návštěvníků

Tak například díky monitoringu médií mohou města a obce sledovat, jaké turistické atrakce a aktivity jsou v médiích nejčastěji zmiňovány. To může pomoci lépe pochopit, co turisté momentálně nejvíce vyhledávají a jaká témata jsou pro ně dlouhodobě atraktivní.  

Navíc je možné sledovat i reakce veřejnosti na tyto atrakce, takže se dá poměrně snadno identifikovat, jaké hlavní trendy v oblasti turismu ve společnosti převládají. Tyto poznatky pak lze využít při budování strategie pro zvýšení návštěvnosti i ve Vašem městě.  

2 3

2. Pozvedněte PR a marketingové kampaně na vyšší úroveň

 Na základě zjištěných dat je možné přistoupit k cíleným mediálním kampaním, které zaujmou potenciální návštěvníky. Lze třeba vyzdvihnout určitý aspekt Vašeho města, který jste dříve nevnímali jako lákadlo, nicméně v datech z monitoringu vidíte, že jej návštěvníci jiných měst hodnotili kladně. Proč toho tedy nevyužít i u Vás?  

Dalším prvkem media intelligence se mohou stát mediální analýzy přinášející přehled o tom, jak je Vaše město vnímáno v médiích. Odrazuje turisty například to, že je u Vás špatně dostupné parkování, ale Vy jste přitom vybudovali nové centrální parkoviště na okraji města? Právě tato informace by měla být jasně komunikována v marketingových kanálech.  

3. Reagujte pohotově na negativní zmínky

Monitoring médií Vám zajistí nejenom důležitá data pro strategické plánování, ale také nástroje pro zachytávání všemožných zmínek o Vašem městě, které se mohou objevit v mediálním prostoru. A to jak pozitivních, tak i těch negativních.  

Kritický příspěvek nespokojeného návštěvníka na sociálních sítích tak můžete řešit prakticky ihned – omluvou či vysvětlením, a zmírnit tak reputační újmu. Často se totiž může jednat o pouhá nedorozumění či o problémy, o kterých už víte a snažíte se je aktivně řešit.  

Například platforma pro správu médií NewtonOne nové generace Vás upozorní na každou zmínku prostřednictvím pravidelného newsmailu, ale také zašle mimořádné upozornění pomocí funkce Alerty v případě nenadálého nárůstu negativních zmínek.  

4. Sledujte konkurenční města a obce

Monitoring médií můžete dále využít pro sledování toho, jaké aktivity a kampaně provádějí konkurenční turistické destinace. Třeba tak narazíte na něco, co Vás dříve nenapadlo, a pomůže Vám to přijít s novými, inovativními způsoby rozvoje turismu ve Vašem městě.  

V NewtonOne nové generace můžete jednoduše založit nová témata pro automatické sledování zmínek o konkurenčních destinacích a nemusíte tak ztrácet čas manuálním vyhledáváním informací a novinek na Googlu.  

5. Měřte efektivitu a úspěšnost kampaní

Není lepšího poučení než z vlastních nezdarů. Mediální analýzy Vám pomohou změřit efektivitu komunikačních kampaní, na kterých jste pracovali. Díky nim se dozvíte, kolik mediálních výstupů a jaké kvality Vaše kampaň vygenerovala. Takto lépe vyhodnotíte, jaká témata a kanály Vám nejlépe fungují a proč. Díky těmto poznatkům budete moci příště přehodnotit svou strategii a dosáhnout ještě lepších výsledků.  

Využití těchto nástrojů může výrazně přispět k efektivnějšímu plánování a realizaci strategií pro rozvoj lokálního turismu, což může dlouhodobě vést k většímu počtu návštěvníků a vyšším příjmům pro města a místní podnikatele.  

Neváhejte nás proto kontaktovat na emailu help@newtonmedia.eu a my Vám navrhneme řešení přímo na míru Vašim aktuálním potřebám.  

Čtěte také

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

tajna_zbran
Blog

Monitoring médií jako tajná zbraň úspěšného marketingu

Pochopit chování vašich zákazníků je klíčem k úspěchu v každém odvětví. A nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je využít cenný zdroj informací, který vám poskytne vhled do toho, jak přemýšlí a co si myslí ti, na které cílíte. Ano, mluvíme o sociálních sítích.

obrázek (21)
Blog

Správná data, správná rozhodnutí: Nemocnice v mediálním světě

Moderní nemocnice se dnes nezaměřují pouze na léčbu pacientů – musí čelit celé řadě výzev. Nejde jen o zabezpečení proti kybernetickým útokům nebo efektivní administrativu, ale také o kvalitní komunikaci s veřejností, udržení důvěryhodnosti a zajištění transparentnosti ve zdravotnictví. To je složitý úkol, avšak existují nástroje, které mohou nemocnicím výrazně usnadnit práci.

obrázek (22)
Blog

Customer Success: Více než jen podpora – klíč k efektivnímu využití služby  

Když využíváte nějaký nástroj, obvykle chcete, aby Vám usnadnil práci. Mnohdy to není jen o jeho funkcích, ale hlavně o tom, jak je dokážete využít… A právě tady vstupuje do hry tým Customer Success (CS). Jeho hlavním cílem je, aby klienti vytěžili z naší aplikace NewtonOne NG maximum, šetřili svůj čas a pracovali efektivněji.  

ecdc_vyhra
Blog

Další vítězství v mezinárodním tendru pro NEWTON Media

Společnost NEWTON Media si připsala další velký úspěch na poli zahraničního monitoringu médií a mediálních služeb. Po čtyřech letech úspěšné spolupráce opět zvítězila v zahraničním tendru Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC).

final blog zahr monitoring
Blog

Mějte přehled o zahraničních médiích – snadno a bez námahy

Ať už jste firma, instituce nebo třeba nezisková organizace, pokud se snažíte působit ve více zemích, pak je pro vás dobře nastavený monitoring médií zásadní. Pomůže vám nejenom lépe pochopit specifika místních trhů, ale zároveň získáte bezpočet důležitých podnětů pro ještě lepší strategické plánování.

telefon kresba

Jdeme na to!