Osobní brand není jen výsadou influencerů nebo celebrit. Ať už jste podnikatel, profesionál nebo freelancer, jde o vaši vizitku, kterou se prezentujete vůči světu. Každý komentář, příspěvek nebo článek, který zveřejníte, ovlivňuje, jak vás publikum vnímá. Proto je klíčové publikovat obsah s co nejvyšší přidanou hodnotou.
Co ale vaše publikum chce slyšet? Anebo ještě jinak – co sdílet, když ještě ani žádné výraznější publikum nemáte?
1. Identifikujte příležitosti
Díky monitoringu médií získáte cenný přehled o vybraných klíčových slovech a tématech, která souvisejí s oborem vaší činnosti. Chcete si například vybudovat brand experta na pojišťovnictví? Pak můžete monitoring médií využít ke sledování oborových událostí, novinek, akcí a dalších relevantních zpráv.To vám umožní snadno identifikovat příležitosti k zapojení se do diskuzí a navázání nových kontaktů.
Můžete jít ale ještě o krok dál. Vybrané články nebo zprávy ze sledovaných témat můžete sdílet na své profily na sociálních sítích společně s doprovodným komentářem, ve kterém nabídnete svůj úhel pohledu na danou věc. Postupně si tak vybudujete pověst odborníka, který nabízí unikátní know-how.
2. Personalizujte komunikaci
Sledování diskuzí pod články ale můžete ještě využít i jinak. Právě zde zjistíte, co vaše potenciální publikum trápí, co si přeje a jaké odpovědi hledá. Získáváte tak velmi cenné informace, se kterými můžete pracovat i při budování vašeho osobního brandu – pomohou vám pomáhat vytvářet obsah, který osloví a zaujme. Můžete například ve svých vlastních příspěvcích nabízet neotřelá řešení a edukovat čtenáře o možných východiscích problémů, se kterými se potýkají. Pochopením takzvaných pain points svého publika a vědomou prací s nimi při budování obsahu na vašich sociálních sítích personalizujete svou komunikaci.
3. Budujte důvěru u vašeho publika
Nejde ale jen o to sdílet své myšlenky na vlastních sociálních sítích, to dělá každý. Zkuste se posunout o krok dál a své postřehy nabídnout oborovým médiím a staňte se tak publikovaným autorem. Vytipujte si vhodná fóra, online magazíny, časopisy i noviny a oslovte jejich editory nebo autory s nabídkou citace nebo vlastního článku. V naší aplikaci NewtonOne nové generace najdete sekci Mediabase, která obsahuje tisíce kontaktů na novináře a autory píšící pro různá média.
Citace v médiích, zprávy v aplikaci NewtonOne nové generace.
Autory si navíc můžete jednoduše filtrovat podle různých kategorií, jako jsou například témata, kterými se ve svých článcích zaobírají. Vyhledáte tak přesně ty kontakty, které jsou pro vás relevantní a nabídnete jim spolupráci. Více si o Mediabase můžete přečíst v článku Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025.
4. Reagujte mezi prvními
Buďte vždy o krok napřed. Pokud se v oboru, ve kterém se snažíte vybudovat svůj osobní brand, stane něco neočekávaného, buďte mezi prvními, kdo zareaguje – právě rychlost vám může pomoci upevnit pozici odborníka. To ale neznamená, že kvůli tomu musíte sedět celé hodiny u počítače a probírat se všemožnými zprávami v naději, že objevíte něco trendujícího. My to totiž uděláme za vás. Díky funkci Alerty v aplikaci NewtonOne nové generace máte možnost nastavit si upozornění na neobvyklý nárůst zmínek u vámi definovaného tématu. Pokud se tak stane, dostanete upozornění, a můžete ihned reagovat a vzniklou situaci okomentovat.
Zaujala vás možnost využití NewtonOne nové generace pro vaši osobní potřebu? Kontaktujte nás na emailu help@newtonmedia.eu pro více informací.