4 důvody, proč Váš startup potřebuje monitoring médií 

Proč váš startup potřebuje monitoring médií
Když vstupujete na trh s novou firmou, je tady hned několik kroků, které musíte podniknout. Kromě samotných úkonů, které musíte udělat, aby Vaše firma mohla vůbec začít fungovat, byste se měli zaměřit i na propagaci své práce. Ale jak to udělat, abyste získali maximální užitek i bez celého marketingového týmu?  

V první řadě byste měli pochopit, kde se nacházejí Vaši potenciální zákazníci. Nesnažte se automaticky kopírovat marketingové poučky o tom, na jakých sociálních sítích musíte být a kolikrát týdně tam musíte publikovat. Co funguje pro jednoho totiž nemusí fungovat pro druhého. Místo toho se snažte získat lepší insight o chování Vaší cílové skupiny a tom, co si Vaše publikum ve skutečnosti myslí a chce. Jak ho ale získáte?  

My v Newton Media si moc dobře uvědomujeme, že pochopení zákazníka je klíčové pro úspěch Vašeho podnikání, a proto nabízíme v rámci naší aplikace NewtonOne nové generace celou řadu nástrojů, které Vám s tím pomohou.  

Jde to i bez několikačlenného marketingového týmu

Je logické, že se aspoň zpočátku budete snažit držet náklady na co nejnižší úrovni. Zaměstnávat ale celý marketingový tým se vyplatí spíše větší firmě. Měli byste se proto nejprve poohlédnout po nástrojích, které Vám usnadní práci a zautomatizují rutinní činnosti tak, abyste je dokázali vykonávat sami nebo jen s minimální pomocí.  

Například aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace Vám dovolí sledovat zmínky o Vaší firmě nebo vybraných tématech a klíčových slovech a vždy Vás sama upozorní, že se děje něco, čemu byste měli věnovat pozornost. Monitoring médií se tak může stát hračkou i pro někoho, kdo nemá velkou zkušenost v marketingu.  

Monitoring konkurence se vyplatí

Držet krok s konkurencí je nutnost, bez které se v dnešní době neobejdete. Monitoring konkurence ale nemusí být jen nepříjemná povinnost, kterou chcete rychle odbýt. Může se naopak stát cenným zdrojem inspirace, ale také sloužit jako varování, co na trhu rozhodně nezkoušet. 

Samozřejmě ale neříkáme, abyste manuálně procházeli veškerý obsah, který Vaše konkurence publikuje. To není efektivní využití Vašeho času. Raději tuto rutinní činnost přenechejte aplikaci NewtonOne nové generace, ve které si jednoduše navolíte, jaká témata a entity si přejete sledovat. Zbytek už aplikace udělá za Vás. Více se na toto téma můžete dozvědět v jiném článku na našem blogu 

Co Váš zákazník potřebuje? 

Proč váš startup potřebuje monitoring médií sociální sítě

Monitoring se pro Vás může stát neocenitelným zdrojem informací o Vašich cílových skupinách. Pomůže Vám pochopit jejich potřeby, názory a chování, díky čemuž budete moci lépe naplnit jejich očekávání.  

Aplikace NewtonOne nové generace Vám umožní sledovat relevantní klíčová slova, která se týkají například Vašeho oboru nebo produktu. Uvidíte tedy, s jakým sentimentem se Vaši potenciální (ale i stávající) zákazníci o daném tématu vyjadřují, co se jim nelíbí nebo naopak co chválí a přijímají pozitivně. Můžete tak jednoduše identifikovat tzv. pain points zákazníka, čehož můžete využít ke zlepšení své služby nebo vytvoření úplně nového produktu.  

Monitoring jako pomocník při komunikaci se zákazníky

Získáním nových zákazníků ale práce nekončí. Musíte si je ještě udržet. Kromě celé řady dalších faktorů hraje svou roli v tom, jestli Vám zákazníci zůstanou loajální i v budoucnu, také způsob, jakým s nimi komunikujete.  

Chyby může udělat každý. Představte si například, že se nějaká část Vašeho produktu nesetkala s tak pozitivním ohlasem, jako jste doufali a očekávali. Právě naopak, zákazníci přijali tuto část nelibě a své pocity dali vědět na fórech, blozích a sociálních sítích. Díky funkci Alerty naší aplikace NewtonOne nové generace budete ale na takové situace rychle upozorněni a budete moci reagovat okamžitě, jakmile aplikace tento neobvyklý nárůst zmínek zaznamená. Alerty se tak mohou stát neocenitelným nástrojem pro krizovou komunikaci, ale i identifikátorem nadcházejících trendů, jako zmiňujeme v tomto článku

alert notifikace

Ať už se Váš startup rozhodne využívat monitoring z jakýchkoliv důvodů, jsme si jistí, že se brzy stane nepostradatelným pomocníkem v dlouhodobém strategickém rozvoji Vaší nové firmy. 

Budeme rádi, když nás kontaktujete na emailu help@newtonmedia.cz, abychom mohli blíže představit, co všechno Vám NewtonOne nové generace může nabídnout.  

Čtěte také

trendy
Blog

Jak využít trendujících témat pro posílení Vašeho brandu? 

Každý den produkují firmy i jednotlivci nepřeberné množství obsahu s jediným cílem – získat nového zákazníka. Je proto čím dál těžší zaujmout a přitáhnout pozornost čtenáře, o jehož pozornost bojuje hned několik konkurenčních firem. Jak ale dosáhnout toho, aby zrovna Váš obsah vystupoval nad ostatní? Pojďme se na to společně podívat.

Jana Barakova CEO
Blog

Ohlédnutí Jany Barákové: 6 měsíců ve funkci CEO Newton Media

Někomu se půl roku může zdát jako dlouhá doba, ale pro Janu Barákovou vše uběhlo v rychlém tempu. Od ledna 2024, kdy byla jmenována na pozici ředitelky Newton Media, musela totiž čelit nejedné výzvě. Zajímalo nás, jak toto období plné změn vnímá a jak se se svou novou rolí sžila. Sedli jsme si proto společně ke krátkému rozhovoru, který Vám exkluzivně přinášíme na stránkách tohoto blogu.

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

telefon kresba

Jdeme na to!