4 důvody, proč Váš startup potřebuje monitoring médií 

Proč váš startup potřebuje monitoring médií
Když vstupujete na trh s novou firmou, je tady hned několik kroků, které musíte podniknout. Kromě samotných úkonů, které musíte udělat, aby Vaše firma mohla vůbec začít fungovat, byste se měli zaměřit i na propagaci své práce. Ale jak to udělat, abyste získali maximální užitek i bez celého marketingového týmu?  

V první řadě byste měli pochopit, kde se nacházejí Vaši potenciální zákazníci. Nesnažte se automaticky kopírovat marketingové poučky o tom, na jakých sociálních sítích musíte být a kolikrát týdně tam musíte publikovat. Co funguje pro jednoho totiž nemusí fungovat pro druhého. Místo toho se snažte získat lepší insight o chování Vaší cílové skupiny a tom, co si Vaše publikum ve skutečnosti myslí a chce. Jak ho ale získáte?  

My v Newton Media si moc dobře uvědomujeme, že pochopení zákazníka je klíčové pro úspěch Vašeho podnikání, a proto nabízíme v rámci naší aplikace NewtonOne nové generace celou řadu nástrojů, které Vám s tím pomohou.  

Jde to i bez několikačlenného marketingového týmu

Je logické, že se aspoň zpočátku budete snažit držet náklady na co nejnižší úrovni. Zaměstnávat ale celý marketingový tým se vyplatí spíše větší firmě. Měli byste se proto nejprve poohlédnout po nástrojích, které Vám usnadní práci a zautomatizují rutinní činnosti tak, abyste je dokázali vykonávat sami nebo jen s minimální pomocí.  

Například aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace Vám dovolí sledovat zmínky o Vaší firmě nebo vybraných tématech a klíčových slovech a vždy Vás sama upozorní, že se děje něco, čemu byste měli věnovat pozornost. Monitoring médií se tak může stát hračkou i pro někoho, kdo nemá velkou zkušenost v marketingu.  

Monitoring konkurence se vyplatí

Držet krok s konkurencí je nutnost, bez které se v dnešní době neobejdete. Monitoring konkurence ale nemusí být jen nepříjemná povinnost, kterou chcete rychle odbýt. Může se naopak stát cenným zdrojem inspirace, ale také sloužit jako varování, co na trhu rozhodně nezkoušet. 

Samozřejmě ale neříkáme, abyste manuálně procházeli veškerý obsah, který Vaše konkurence publikuje. To není efektivní využití Vašeho času. Raději tuto rutinní činnost přenechejte aplikaci NewtonOne nové generace, ve které si jednoduše navolíte, jaká témata a entity si přejete sledovat. Zbytek už aplikace udělá za Vás. Více se na toto téma můžete dozvědět v jiném článku na našem blogu 

Co Váš zákazník potřebuje? 

Proč váš startup potřebuje monitoring médií sociální sítě

Monitoring se pro Vás může stát neocenitelným zdrojem informací o Vašich cílových skupinách. Pomůže Vám pochopit jejich potřeby, názory a chování, díky čemuž budete moci lépe naplnit jejich očekávání.  

Aplikace NewtonOne nové generace Vám umožní sledovat relevantní klíčová slova, která se týkají například Vašeho oboru nebo produktu. Uvidíte tedy, s jakým sentimentem se Vaši potenciální (ale i stávající) zákazníci o daném tématu vyjadřují, co se jim nelíbí nebo naopak co chválí a přijímají pozitivně. Můžete tak jednoduše identifikovat tzv. pain points zákazníka, čehož můžete využít ke zlepšení své služby nebo vytvoření úplně nového produktu.  

Monitoring jako pomocník při komunikaci se zákazníky

Získáním nových zákazníků ale práce nekončí. Musíte si je ještě udržet. Kromě celé řady dalších faktorů hraje svou roli v tom, jestli Vám zákazníci zůstanou loajální i v budoucnu, také způsob, jakým s nimi komunikujete.  

Chyby může udělat každý. Představte si například, že se nějaká část Vašeho produktu nesetkala s tak pozitivním ohlasem, jako jste doufali a očekávali. Právě naopak, zákazníci přijali tuto část nelibě a své pocity dali vědět na fórech, blozích a sociálních sítích. Díky funkci Alerty naší aplikace NewtonOne nové generace budete ale na takové situace rychle upozorněni a budete moci reagovat okamžitě, jakmile aplikace tento neobvyklý nárůst zmínek zaznamená. Alerty se tak mohou stát neocenitelným nástrojem pro krizovou komunikaci, ale i identifikátorem nadcházejících trendů, jako zmiňujeme v tomto článku

alert notifikace

Ať už se Váš startup rozhodne využívat monitoring z jakýchkoliv důvodů, jsme si jistí, že se brzy stane nepostradatelným pomocníkem v dlouhodobém strategickém rozvoji Vaší nové firmy. 

Budeme rádi, když nás kontaktujete na emailu help@newtonmedia.cz, abychom mohli blíže představit, co všechno Vám NewtonOne nové generace může nabídnout.  

Čtěte také

BLOG úvodní obrázek
Blog

Jak zmapovat vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako vy. Jak ale poznat, kterou konkurenci se vyplatí sledovat? A co všechno se můžete naučit z toho, co o ní říkají její zákazníci?

JB
Blog

Rok 2024: Ohlédnutí Jany Barákové

Milí klienti, partneři a kolegové,  leden je pro mne, a nejspíš i pro většinu z vás, symbolem nového začátku. Nový diář, nový fiskální rok, nové plány, nová předsevzetí. Je to čas

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

BLOG Car of the Year
Blog

Car of the Year 2025: Porovnání mediálních dat 3 finalistů

Prestižní anketa Car of the Year je zpět a s ní i dlouho očekávaný seznam sedmi finalistů pro rok 2025. Který model se stane králem automobilového světa?

Podívali jsme se blíže na mediální data 3 nominovaných finalistů, abychom podle vlastní sady kritérií určili, které z aut získá nejvíce bodů.

telefon kresba

Jdeme na to!